Déli összekötő vasúti Duna-híd, Budapest

Építtető: Építési és Közlekedési Minisztérium
Tervezők: FŐMTERV-Msc-SPECIÁLTERV konzorcium
Lebonyolító: ECO-TEC Kft. (Budapest)
Fővállalkozó: Duna Aszfalt Zrt. (Tiszakécske)
Alvállalkozó: Duna Group Európa Útépítő Kft. (Budapest)
Alvállalkozó: PROVIX HÍD Kft. (Érd)
Alvállalkozó: HSP Kft. (Alsónémedi)

A budapesti Déli összekötő vasúti híd Magyarország legfontosabb és legforgalmasabb vasúti összeköttetése a Dunán. A két eredeti, több mint százéves híd felszerkezetének állapota le-romlott, elérték tervezési élettartamuk végét. Ezeknek a kiemelt forgalmi jelentőségű hidaknak az átépítése nem volt megoldható forgalom alól kizárással, felújításuk, csak egy harmadik híd előzetes megépítését követően történhetett meg. A három hídfelszerkezetes kialakítás illeszkedett a Bp. Ferencváros – Bp. Kelenföld közötti háromvágányúsítás és az elővárosi és távolsági kötöttpályás kapcsolatok fejlesztési lehetőségéhez is. így a meglévő pillérek fel-használásával egy teljesen új felszerkezet épült meg a híd északi oldalán a Rákóczi híd és a vasúti híd között. A meglévő két régi felszerkezet átépítése az új szerkezet forgalomba adása után történt meg. Ez az organizáció különleges kihívások elé állította a projekt irányítóit, kiváló munkájuknak köszönhetően a megújult műtárgy új távlatokat nyitott a vasúi közlekedés előtt.