Az EU tagjaként hazánkban is egyre több multinacionális vállalat, külföldi szakember dolgozik, így egyre nagyobb szükség van a világ más részein is tárgyalni képes szakemberekre. Személyiségünk belső értékeit a külvilág felé közvetítő kommunikáció segítségével mutatjuk meg. Ez adja a lehetőséget a magánéleti és a szakmai sikereinkhez. Akinél az értékes belső tartalmak gátoltak a felszínre kerülésben, az nem tudja megmutatni, így értékesíteni a tudását, annak a szakmai előmenetele és a magánéleti boldogulása nehézkes. Ezért fontos, hogy felszínre kerüljenek e mélyben rejtőző tudások, az önkifejezés változatos formáiban éppúgy, mint a mások megértésében való jártasságunk. Önkifejezésünk és mások megértése a kommunikáció egymással kölcsönhatásban lévő két összetevője, amely együtt adja a kommunikációs készségünket. Ezek fejlesztésében támaszkodhatunk az Akadémiai Kiadó által megjelentetett Hogyan kommunikáljunk tárgyalás közben? – Elkerülhető csapdák az üzleti kommunikációban c. könyvre.
A szerző, Neményiné dr. Gyimesi Ilona oktatóként és trénerként megszerzett tudása és tapasztalatai alapján a szélesebb olvasóközönség számára is elérhető olyan írásművet készített, amely segíthet bennünket az önképzés elindításában, az intenzív kurzusokon már részt vettek számára pedig elméleti hátteret ad a szerzett tapasztalatok stabilizálására. Mivel több főiskola, egyetem választotta e művet tananyagául, ez megerősíti a szerző által kitűzött cél helyességét: „A tárgyalási kommunikáció jól áttekinthető összefüggésrendszerét a lehető legkisebb terjedelemben bemutatni…”