3° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
3° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Megsemmisítették a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét

máj 2, 2023 | praxis

A bíróság ismét megsemmisítette a Déli Körvasút környezetvédelmi engedélyét a vasútellenes csoportok, illetve a fővárosi és újbudai önkormányzatok indítványára – írta május 2-i Facebook bejegyzésében Vitézy Dávid közlekedési és város-mobilitási szakértő, korábbi közlekedésért felelős államtitkár.

 

„A bíróság nem a projekt egészének létjogosultságát vagy indokoltságát vonta kétségbe, de különböző technikai és eljárási hibákat azonosított, ezek majd az írásba foglalt ítéletből derülnek ki pontosan. A bíróság döntését nyilván mindenkinek el kell fogadni, de ez sajnos jó eséllyel azt jelenti, hogy a beruházás – még ha viszonylag gyorsan korrigálja is a beruházó és a hatóság a bíróság által kifogásolt nagyrészt technikai hiányosságokat – jelentősen csúszhat és komoly esélye van annak is, hogy a beruházás és akár Magyarország elveszít végül többszáz milliárd forint uniós forrást. Ne legyen így, bízom benne, hogy a környezetvédelmi hatóság és a beruházó minisztérium mindent megtesz, hogy mihamarabb legyen a bíróság által kért technikai korrekciók után újból engedélye a beruházásnak. Amikor azt látjuk, hogy a vasúti közlekedésben egyre jobban lemaradunk ma már nem csak Ausztria, de Csehország mögött is, ehhez pont az ilyen döntések járulnak hozzá, mint ez a mai. De az akkor sem lehet jó döntés, ha a vasútellenes tiltakozóknak és az e mögé politikai megfontolásokból beállóknak engedve lemondunk a vasút fejlesztéséről a központi régióban. Ezzel a jövőnket éljük fel, mind környezeti, mind gazdasági, mind közlekedéspolitikai szempontból” – kommentálta a hírt közösségi oldalán Vitézy Dávid. A bejegyzésében közzétett légifotón a Rákóczi híd, illetve az új vasúti híd látható, melyhez Vitézy azt írta: „ha a Déli Körvasút megépítése ellehetetlenül, egy folytatás nélkül árválkodó, európai uniós pénzből megépült, de sosem használt vasúti híd fog emlékeztetni a rövidlátásra Budapest közepén mindannyiunkat, az álzöld aktivizmus mementójaként.”

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...