A minőség/megfelelőség területén választ vár néhány kérdés: Hogyan lehet a vállalatokat lean vállalatokká alakítani? Miként érhetünk el jelentősebb teljesítményt gyorsabban és alacsonyabb költségekkel? Miért elengedhetetlen a kaizen szemléletet az egész szervezetre alkalmazni? A hazai vállalatok nagy részénél is pénzügyi teljesítményt tekintik a siker igazi fokmérőjének. A száraz számadatokból azonban nem derül ki, mekkora a fejlődési potenciál a cégünk működésében. Ezt csak akkor tudjuk meg, ha a termelés helyén a kaizen stratégiát alkalmazva megvizsgáljuk, egy-egy folyamaton hogyan „változtathatunk a jó irányba” – vagyis ha a hagyományos vállalatunkból lean vállalattá válunk.
A szervezeti kiválóság egyik vezető szaktekintélye, Imai Maszaaki japán vezetési tanácsadó szerint az évtizedek óta ismert sikertörténetek dacára eddig megdöbbentően kevés szervezetnél sikerült az átállás. A kudarc egyik oka az, hogy a menedzsment nem volt elkötelezett a lean bevezetése iránt, és hiányzott az általánosan elfogadott kritériumrendszer, amely alapján a működési teljesítmény is mérhető lett volna. A Kaizen Insti-tute Hungary támogatásával, a HVG Kiadó révén a -KAIZEN™ stratégia című hiánypótló, esettanulmányokban bővelkedő szakkönyvéből megismerhetjük az erre kidolgozott FSL™, vagyis az áramlás, szinkronizálás és kiegyenlítés értékelésének forradalmian új eszközét és annak alkalmazási lehetőségeit, így a kérdésekre is választ kapunk. Minőségügyi rendszermenedzserként és szakmérnökként is bizton ígérhetem, ha hosszú távú fejlődést szem előtt tartó, felelős vezetőként szervezeti kultúránk részévé tesszük a kaizen stratégiát, páratlan hatékonyságnövelésre számíthatunk, és biztosíthatjuk, hogy szervezetünk rugalmasan alkalmazkodjon a változó körülményekhez.