Az elmúlt 10 évben 1500 milliárd forintot fordított a kormány a vasút fejlesztésére a járművek nélkül, a Budapest – Hatvan vonalszakasz felújítása 160 milliárd forintba került, ami az elmúlt évtized összes vasúti fejlesztési forrásának több mint 10 százaléka – mondta a Technológiai és Ipari Minisztérium (TIM) közlekedésért felelős államtitkára október 7-én Gödöllőn.
Vitézy Dávid a korszerűsített Budapest-Hatvan vasúti vonalszakasz átadásán elmondta, hogy a részben uniós, részben hazai forrásokból megvalósított fejlesztés 10 év alatt készült el. Hozzátette, hogy az átadott szakasz Magyarország egyik legfontosabb vasútvonalán van, amelyet 4,5 millió utas használ évente. A pálya 56 kilométeren újult meg, 28 kilométeren zajvédő fal is épült, növelték a sebességet, megállókat és állomásokat újítottak fel, akadálymentesítettek, vasúti átjárók és P+R parkolók épültek.
A közlekedésért felelős államtitkár ismertette, hogy a terepviszonyok miatt több helyen csak 100-120 kilométeres sebesség vált elérhetővé, de az Aszód és Hatvan közötti szakaszon a pálya óránként 160 kilométeres sebességre lett kialakítva. Hozzátette, hogy Bagról 14 perccel, Tura felől 17, Hatvan felől 7-10 perccel lett rövidebb a menetidő. A teljesen megújult gödöllői állomásról 26 perc alatt a Keleti pályaudvaron lehet lenni.