-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

A magyar mozdonygyártás nagykönyve

júl 5, 2022 | könyv

Az osztrák–magyar kiegyezést követően kifejlődött vasúti járműiparunk jelentős szerepet töltött be hazánk gazdasági életében. Kiváló mérnökök, mint Kordina Zsigmond, Kandó Kálmán vagy Jendrassik György nevét ismerte meg a világ. A magyar vasúti ipar adta a technikatörténet első háromfázisú váltakozó áramú vontatási rendszerét, a Kandó-rendszer néven ismertté vált első ipari frekvenciájú fázisváltós vontatási rendszert, és négy kontinensen ismerték meg a Ganz–Jendrassik-dízelmotorokkal hajtott motorkocsikat és vonatokat. E gondolatok jegyében, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum kiadásában jelent meg a több mint 350 képpel illusztrált kötet, A magyar mozdonygyártás nagykönyve.

Villányi György vasdiplomás okl. gépészmérnök, a kézikönyv szerzője közel fél évszázadot tevékenykedett a vasúti járműgyártás területén. Angol, orosz és német nyelvtudásának köszönhetően számos országban megfordult a Ganz vasúti járművek értékesítése, üzemének bevezetése és a helyi szakszemélyzet oktatása ügyében, egyúttal sok nemzetközi kiállításon és konferencián képviselte cégét. E könyv megírásával régi hiányt kívánt pótolni; az egyes vasutak és járműtípusok ismertetése után átfogó kötet született a hazai vasúti járműgyártók és a Magyarországon gyártott összes mozdonytípus történetének, jellemzőinek áttekintésével. Közérthető módon ismerteti a mozdonyokat készítő járműgyárak és műhelyek tevékenységét, és valamennyi hazai mozdonytípust a hatalmas Mallet- vagy villamos mozdonyoktól egészen a téglagyárak agyaggödreit kiszolgáló aprócska vontatójárművekig.

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...