2° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
2° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Már látszik az új aluljáró formája a Lánchíd budai hídfőjénél

nov 12, 2021 | országjáró

Nagyobb biztonságban lehetnek a kerékpárral és gyalog közlekedők a felújítás után a Lánchíd budai hídfőjénél. Már betonozzák az új aluljáró vasbeton szerkezetét, amely az átépítés után tágasabb és sokkal beláthatóbb lesz.
 

 

A korábbi kör keresztmetszetű, három méter széles kerékpáros aluljáró helyén olyan folyosó készül a budai hídfőnél, amely több mint négy méter széles, a falai függőlegesek és a vonalvezetése is megváltozik. Ennek köszönhetően a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalog közlekedőknek. Az új aluljáró tágasabb, jobban beláthatóbb, és így biztonságosabb lesz a régihez képest.

A szakemberek egyszerre csak az aluljáró egyik felén dolgoznak, hogy fenntartsák a hídfő megfelelő terhelését, valamint biztosítsák a gépek zavartalan bejárását a híd közepén folytatott munkákhoz. A szükséges vizsgálatok és födémjavítások elvégzése után már javában tart a vasbeton szerkezet építése, betonozzák a hídfőben lévő helyiségek födémszerkezetét és az aluljáró falát is.

A pesti hídfőben ugyancsak elbontották az aluljáró felét. A kövek, a fal, az útpálya és a födém eltávolítása mellett ezen a területen egy nagynyomású gázcső kiváltása is megtörtént, a talaj helyreállítása után pedig már öntik a betont. Ennek a kör keresztmetszetű aluljárónak ugyancsak megváltozik a formája: egyenes falakat építenek, és tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítanak ki.

A Lánchíd felújítása idén tavasszal kezdődött, és már nem tűrt halasztást. Hazánk egyik legfontosabb kulturális örökségének és jelképének korszerűsítése a tervek szerint 2023-ig tart. Jelenleg ütemterv szerint halad a láncok rozsdásodás elleni védelme, valamint az új acél pályatáblák beépítése. Az elöregedett vasbetonpályát már a parthoz közelebbi szakaszokon bontják. A híd felszeletelése és a régi szerkezet eltávolítása változatlanul két irányba történik, vagyis a szakemberek felváltva közelednek a pesti és a budai Duna-parthoz. Közben a két pillér között már elbontották a járdákat, ezek helyére a következő hónapokban szintén új acélszerkezetet építenek be.

 

 

Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon

 

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...