Palkovics László innovációs és technológiai miniszter beszédében elmondta: „Az évtized közepére a 2010-es háromhoz képest majdnem négyszer annyi, összesen tizenegy határállomásig juthatunk el gyorsforgalmi utakon. 2025-ben már négysávos közúti összeköttetések vezetnek minden megyei jogú városba. E két szakpolitikai törekvés lendületes valóra váltása egy harmadik cél eléréséhez is jelentősen közelebb visz bennünket. Azon dolgozunk, hogy mielőbb bármely településről 30 percen belül elérhető legyen egy négysávos út. 2025-re tízből kilenc magyar emberre lesz igaz, hogy félórás közelségben van egy négysávos úthoz.”
Papp László, Debrecen polgármestere elmondta: „A magyar kormány gazdaságfejlesztési programjának köszönhetően napjainkban hazánk a térség egyik legnagyobb tőkemozgató államává nőtte ki magát. Az elmúlt 3 évben két nagy ipari terület létesült Debrecen infrastrukturális hálózatán belül. Az ide települt gyárak és vállalkozások emberek ezreinek biztosítanak munkalehetőséget. Éppen ezért a város jövőjét irányzó „Debrecen 2030″ program keretén belül kiemelt szerepet biztosítunk a megyeszékhelyet érintő gyorshálózati útfejlesztéseknek, ezen belül pedig az említett két csomópont építésének. Célunk az európai tranzitforgalom dinamikus levezetése és az ingázó, helyi lakosság zavartalan kiszolgálása.”
Kósa Lajos, a térség országgyűlési képviselője kiemelte: „Nagyon örülök annak, hogy ez a csomópont megvalósul. Régi hiányt pótol ez a beruházás, de nem szabad elfeledkeznünk arról, hogy van még több tennivaló is, hiszen a debreceni gazdaság nagyon dinamikusan fejlődik, és emiatt szükség van közútfejlesztési beruházásokra. A távlati tervek között meg kell említenem az M3 autópálya kapacitásbővítését, a Józsai elkerülő megépítését, illetve a Polgári csomópont kialakításának újra gondolását is.”
Nyul Zoltán, a NIF Zrt. beruházási vezérigazgató-helyettese hangsúlyozta: „A beruházás keretében két olyan autópálya-csomópontról beszélhetünk, amelyek esetében a fejlesztési ütemek megvalósításával jobban ki tudjuk használni azt a már megépült közlekedési infrastruktúrát, amely eddig is rendelkezésre állt. Gyakorlatilag jövő nyárra előáll az a helyzet, hogy két, vadonatúj, teljes értékű, minőségi, biztonságos közlekedésre alkalmas csomóponttal gyarapodik Debrecen és az M35-ös út térsége, valamint a környező ipartelepek. A beruházás elemeinek megvalósulásával azt a gazdasági potenciált, azokat a lehetőségeket és életminőségbeli fejlesztéseket, amelyeket egy ilyen csomóponttól el tudunk várni, azokat maximálisan ki tudjuk aknázni.”
(Forrás: NIF)