Ahogy arról idén beszámoltunk (https://mernokvagyok.hu/blog/2020/04/30/a-cel-vallalati-architekturaterv-meghatarozasa-es-terjesztese/ ) a világ leghosszabb kombinált vasúti és közúti, vízalatti alagútja fog elkészülni Észak-Németország és Dánia között 2029-re. A napokban elhárult az akadály, és végre elkezdődhet a Fehmarnbelt-alagút németországi szakaszának építése is.
Környezetvédők és piaci szereplők egyaránt beadványokkal akadályozták a beruházás indulását. Bár tavasszal az Európai Unió engedélyezte a projektet, így a dán oldalon elkezdődhetett az építkezés, a német területen mostanáig jogi problémák gátolták a kezdést. Az alagút elkészülte után sok bevételtől eleső komptársaságok és a környezetvédők panaszt nyújtottak be a lipcsei szövetségi közigazgatási bíróságon, amelyeket azonban a napokban egytől-egyig elutasítottak, lehetőséget adva a német félnek a munka megkezdésére. Európa egyik legnagyobb infrastrukturális beruházásának útjából elhárult tehát az utolsó akadály is a bíróság döntése értelmében.
Az alagút által a németországi Puttgarden kikötő és a dán Rodbyt Lolland szigetet összekötő szakasz, a jelenleg csaknem egy órás komputat 10 perces utazássá változtatja. Ez nem csak jelentős költség- és időcsökkentést eredményez, hanem javítja a hatékonyságot, a sebességet és karbonsemleges közlekedést tesz lehetővé.
Forrás: https://www.themayor.eu/ga/germany-denmark-rail-and-road-tunnel-connection-given-green-light-by-courts
A konfliktusról bővebben németül: https://www.youtube.com/watch?v=ejk2ZIymFbU