1° C
Ma 2024. november 23., szombat, Kelemen és Klementina napja van.
1° C
Ma 2024. november 23., szombat, Kelemen és Klementina napja van.
A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...

Teljes hosszában kiépült és megújult a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút

szept 18, 2020 | országjáró

A Duna jobb partján az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpárút hálózat részeként elkészült a Budapest és Szentendre közötti kerékpárút, amely népszerűsége miatt Pest megye egyik fontos közlekedésfejlesztési projektje volt.

 

Az Eurovelo 6 nemzetközi kerékpáros útvonal-kijelölés az Atlanti-óceántól egészen a Fekete-tengerig tart, Magyarországon 420 kilométer hosszan a Duna mentén halad. Jelenleg a szlovák határtól Budapestig tartó északi rész felújítása zajlik, a szentendrei az első elkészült szakasza.

Az útvonal korábbi kiépítettsége és állapota sok helyen nem felelt meg a megnövekedett kerékpáros forgalmi igényeknek. A beruházás célja ezért a kerékpárút települések közötti szakaszának fejlesztése volt, megteremtve a biztonságos kerékpározás lehetőségét.

A fejlesztés egy 5,61 km hosszú kerékpáros útszakaszt érintett a Budapest határán lévő Barát pataktól, a főváros meglévő kerékpáros hálózatát Szentendrével összekapcsolva. Az útvonal a 11. sz. főút forgalmától távol, jellemzően a budakalászi Duna parton, illetve annak közelében a Lupa tó mellett is elhalad. A szakasz egyik legszebb része Natura 2000 védettséget élvező ártéri erdőn át vezet.

Az új nyomvonalú kerékpárút építésén kívül leburkolták a meglévő földutakat, felújították a közvilágítást, valamint az ártéri erdőben vezető szakaszt is korszerűsítették. Szentendre közigazgatási területén épült egy pihenőhely, valamint további kettő megújult Budakalászon, lehetőséget biztosítva egy-egy rövid megállásra, a kerékpárok elhelyezésére. A kihelyezett kerti bútorok biztosítják az étkezés megoldását, valamint Budakalász közigazgatási területén megújuló pihenőhelyeken ivóvizet is tudnak tölteni a kerékpárosok.

A projekt leglátványosabb és legösszetettebb építménye a Szentendre határán lévő Dera-patak feletti, mintegy 36 m hosszú kerékpáros híd volt, amelynek tervezésekor fontos szempont volt a meglévő környezetbe illeszthetőség.

A fejlesztés az Innovációs és Technológiai Minisztérium megbízásából, a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. beruházásában, uniós és hazai forrásból valósult meg. A kivitelezést a HE-DO Kft. végezte nettó 850 millió forint értékben.

 

Forrás: NIF Zrt., fotó: MTI

 

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...