-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Az Európai Bizottság bemutatta új éghajlatvédelmi tervét

szept 17, 2020 | fókusz

Az Európai Bizottság szeptember 17-én bemutatta 2030-ig megvalósítandó új éghajlatvédelmi tervét, amely a korábbi elképzelésekben szereplő 40 százalék helyett 55 százalékkal csökkentené az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását az Európai Unióban.

 

A tervet Ursula von der Leyen, a brüsszeli testület elnöke vázolta fel az Európai Parlament plenáris ülésén, az EU helyzetét értékelő beszédében. A bizottság a javasolt klímavédelmi jogszabály módosítását irányozta elő a küszöb megemelésével 55 százalékra.  Frans Timmermans, az európai zöld megállapodásért felelős uniós biztos sajtótájékoztatóján elmondta, hogy terveik „nem a Földet hivatottak megmenteni, hanem az emberiség jövőjét a bolygón”.

„Új, élhető és hosszú távon fenntartható körülményeket, új munkahelyeket kell teremtenünk a következő nemzedék számára – hangsúlyozta. Hozzátette: az 55 százalékos károsgáz-kibocsátás csökkentése 2030-ig egyenes utat nyit az éghajlat-semlegesség – 2050-re kitűzött – eléréséhez, várhatóan csökkenti az energiaimporttal járó költségeket, javítja a levegő minőségét, valamint lecsökkenti az egészségügyi kiadásokat, és fellendíti a gazdaságot. Kadri Simson energiaügyi biztos szerint az energiaágazatnak kulcsszerepe lesz az 55 százalékos csökkentés elérésében, mivel ez adja az EU kibocsátásának 75 százalékát. Elmondta, hogy a terv szerint tíz éven belül a villamosításnak el kell érnie a 30 százalékot, az energiahatékony épületfelújításoknak és korszerűsítéseknek meg kell duplázódniuk, a közlekedésben a megújuló energiaforrások arányának el kell érnie a 24 százalékot, illetve az olajfogyasztásnak harmadával és a gázfogyasztásnak negyedével kell csökkennie az EU-ban. „Ez hatalmas változást jelent, de felméréseink szerint megvalósítható” – jelentette ki.

A biztososok bejelentették, hogy a jövő év júniusáig jogalkotási javaslatokat terjesztenek elő a tervvel kapcsolatban. Az Európai Parlamentnek és a tagállamok vezetőinek meg jóvá kell hagyni a bizottság javaslatait, amelyek valószínűleg szembenállnak a gazdaságilag szénkitermelésre támaszkodó tagországok érdekeivel. Prága bejelentette, hogy Csehország nem tudja teljesíteni a bizottság károsgáz-kibocsátási elvárásait, és Lengyelország is „nyugtalanítónak” nevezte ezt a célkitűzést.

A környezetvédelmi szervezetek azonban még ambiciózusabb tervet várnak a bizottságtól, mivel álláspontjuk szerint legalább 65 százalékos csökkentést kell elérni 2030-ig, a mielőbbi éghajlat-semlegességhez. (MTI)

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...