A siker és a gyors meggazdagodás csak rövid időre hozott nyugalmat és békét a bányavárosnak, főképpen Maderspach Károly és családja számára. A kezdeti ragyogó időszak egyre sötétebbé vált. „Több oldalról is támadások érték a gyárat. Részben a bányahatóságok felől, de katonai oldalról is egyre nagyobb volt a nyomás. (…) Hogy személyes ellenségek ellen hathatósabban védekezhessenek, más hírneves férfiak jóindulatát és barátságát is igyekeztek megnyerni, így gróf Széchenyi Istvánét, aki a ruszkabányaiak ügyeit József nádornál sikeresen védte, továbbá Lopkovitz hercegét. Úgy Széchenyi, valamint Lopkovitz meglátogatta személyesen Ruszkabányát, apámnál laktak.” (Maderspach Líviusz – Ruszkabánya története)
„Széchenyi István gróf 1833-ban, József nádor 1836-ban el is látogattak Ruszkabányára. Az utóbbiról feljegyezte a családi szóhagyomány, hogy a hosszú utat Budáról nagyobb személyzettel és saját szakácsát magával hozva tette meg.” (Hofmann Henrik: Ruszkabánya története, Magyar Mérnök és Építész Egylet Közlönye, 1944.)
Bár nagyon messze volt a bécsi elit társaságától, a ruszkabányai gyár és hosszú napokba, kellemetlen és fárasztó utazásba került, míg eljutottak a Bánság eme eldugott, vad vidékére, mégis megtették a legfelsőbb körök tagjai is, hogy találkozhassanak az üzem kiváló vezetőivel. Széchenyi naplójában többször is említést tesz ezekről a találkozásokról, és az ott eltöltött kellemes napokról, a megnyerő társaságról. „11-én este én ékesszólóan a nemzetről, miután Maderspach – ámulatomra – „Igen, magyarokká kell lennünk, és csak a nyelv hozhat reánk üdvösséget!” (Széchenyi István: Napló)
A ruszkabányai vasgyár Magyarország második legnagyobb üzeme lett, híresek voltak termékei, jó minőségű vasáruja. „Maderspach Károly ügykörébe tartozott a kohóművek és a ruszkicai gyár berendezése és vezetése, tehát a fontos vaskohászati és gépészmérnöki teendők. Maderspach nagy tudását és erélyét teljes odaadással a társulat iparművei műszaki vezetésének szentelte.” (Hofmann Henrik: Ruszkabánya története, Magyar Mérnök és Építész Egylet Közlönye, 1944).
A bányák kiszolgálásához jó utakra, a vad folyók feletti átkeléshez pedig megbízható hidakra volt szükség. Abban az időben nem olyan utak voltak, mint manapság. A közlekedést erősen befolyásolta az időjárás, a terepviszonyok, a szállításhoz szükséges állati és emberi erő, valamint az utak és szállítóeszközök állapota. Ruszkabányától Temesvárig több alkalommal is át kellett kelnie az utazónak kisebb-nagyobb folyókon, a Begán és a Temesen, valamint meredek szorosokon és sziklás, keskeny, alig járható veszélyes utakon. Biztosan nem tudjuk miért fogott bele Maderspach Károly hidakat építeni, de az üzemnek nagy szüksége volt megbízható hidakra.
Az első írásos dokumentumot Maderspach hı́djáról a Notizen über Produktion, Kunst, Fabriken und Gewerbe cı́mű szabadalmi összeı́rásból ismerjük. „A ruszkabányai gyár, Ruszkabányán, a Bánátban, a „Hoffmann testvérek és Maderspach” névre bejegyzett cég öt évre kapja meg a szabadalmat, a feltalált és javított függőhidak előállítására, melyek a már használatban levőktől abban különböznek, hogy öntöttvas ívek képezik a támaszpontot, tornyok (pilonok) helyett, és így hiányzanak úgy a feszítő lánc, mint a feszítő ív, hogy ezen hidak építési költségei messzemenően kisebbek, miközben minden lengés kizáródik, és a támaszpontok nagyobb biztonsága biztosíttatik, valamint hogy a feszítőláncok nem kell viseljék a saját súlyukat, és végül is, hogy ez a hídépítési mód minden nehézség nélkül megfelel rövid hidak építésének.
Kiadva 1833. április 12-én Bécsben” (Maderspach Kinga – Időhidak)