-3° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
-3° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

Forradalmi áttörés a mobil akkumulátorok terén

jan 14, 2020 | kitekintő

Az ausztráliai Monash Egyetem csapatnyi oktató-kutatójának a ma használt lítium-ion akkumulátorok kiváltására tett fejlesztéseit siker koronázta: egy új, rendkívül nagy kapacitású lítium-kén akkumulátort alkottak meg, amelynek kapacitása ötször nagyobb, mint a lítium-ion akkumulátoroké. Az akkumulátor 99%-os hatékonyságot képes megtartani 200 cikluson át, és egy okostelefon méretű változat öt napig tudja a telefont töltés nélkül használatban tartani.

„Mostanáig a lítium-kén akkumulátorokkal kapcsolatos probléma az volt, hogy a kén-elektróda kapacitása olyan nagy, hogy a töltési és kisütési ciklusokban széttöredezik, és az energiaelőnye gyorsan eltűnik” – mondta Mahdokt Shaibani, fejlesztő. Ez az új fejlesztésű polimer azonban a sűrű hálózat helyett a részecskék között hidakat hoz létre, amelyek kiegyensúlyozzák az akkumulátor repedésállóságát és nagy mennyiségű energia kisütését, ezáltal nagyobb kapacitású és hosszabb élettartamú akkumulátor jön létre.
A fejlesztők szerint ez az új lítium-kén akkumulátor nem csak a mobilhasználatot könnyítené meg, hanem drasztikusan csökkentené az elektromos autók és a hálózat energiatárolásának költségeit, mivel kén bőségesen áll rendelkezésünkre, ráadásul rendkívül olcsó. A lítium-kén akkumulátorok ugyanakkor hasonló etikai problémákat vethetnek fel az előállításuk kapcsán, akárcsak a lítium-ion akkumulátorok: az utóbbihoz szükséges kobalt jelentős része például a Kongói Demokratikus Köztársaságban található bányákból származik, ahol kérdésesek a munkakörülmények és a bányászok anyagi megbecsülése.
„Ahhoz, hogy sokkal olcsóbb energiát és etikusabb elemeket alkalmazzunk, radikálisan új energiatároló rendszerre van szükségünk” – mondja Shaibani. A kutatók tovább folytatják az akkumulátorotok prototípusainak tesztelését, hogy Ausztráliában az elkövetkező években kereskedelmi forgalomba kerülhessen.

A részletes tanulmány az alábbiakban olvasható: https://advances.sciencemag.org
Forrás: https://www.newscientist.com

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...