14° C
Ma 2025. szeptember 23., kedd, Tekla és Líviusz napja van.
14° C
Ma 2025. szeptember 23., kedd, Tekla és Líviusz napja van.
Főoldal 5 praxis 5 Ütemterv szerint halad a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése

Ütemterv szerint halad a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése

júl 26, 2025 | praxis

A tervezett ütemben halad Magyarország egyik legjelentősebb közútfejlesztési beruházása, hazánk egyik leghosszabb hídja, a Mohácsi Duna-híd és a kapcsolódó úthálózat fejlesztése – közölte az Építési és Közlekedési Minisztérium július 26-án.

 

A szaktárca tájékoztatása szerint a Duna mohácsi oldalán zajló útépítéseknél a főpályán még idén közel hetven százalékos készültségi szintre ér a burkolatépítés, az alföldi oldalon közel 10 kilométeren végeznek töltésalapozási munkákat. A beruházás az érintett régiók és települések elérhetősége szempontjából stratégiai jelentőségű: a Mohács környéki területek közvetlen bekötésével az ország 2×2 sávos közúthálózatába, valamint egy új dunai átjárhatóság biztosításával nagyban javul a térség megközelíthetősége. Az ÉKM közleményében kifejti: a beruházás első szakaszán, a Duna alföldi oldalán az 51. számú főúttól kiindulva új nyomvonalon, egybefüggően 19,5 kilométer hosszban 2-szer 2 sávos főút épül Újmohácsig. Idén várhatóan befejeződnek az épületbontások, a fakivágások, a lőszermentesítések és a régészeti feltárások, valamint megközelítőleg 10 kilométere zajlanak majd töltésalapozási és töltésépítési munkák.

A beruházás második szakasza, a 756 méter hosszú, három részből álló Mohácsi Duna-híd építése is a tervezett ütemben zajlik. Júniusban megkezdődött a mederpillér építéséhez szükséges kéregelem előszerelése, és zajlik a három részből álló híd főtartóinak, pályatábláinak és ívelemeinek, továbbá a segédszerkezetek (acél csőcölöpök, tolójármok és ívszerelő állványok) gyártása és a tolópad fejlesztése.

A hidat részenként a két parton építik meg, majd az elkészült elemeket egy speciális technikával a helyükre tolják a Duna felett. Még nyáron mindkét parton megkezdődik az első keresztmetszet acél hídelemeinek szerelése, valamint az árvízvédelmi töltés megerősítése a balparton, illetve a leterhelő töltés helyén a 4. támasz, vagyis a mohácsi oldali hídfő szerkezeti cölöpözése. Tervezetten ősszel a cölöpök visszavésése után megkezdődik a felmenő fal építése, valamint a híd acélszerkezetének szerelése, és a Dunában megjelennek a 3. támasz, a mederpillér elemei.

A közleményben jelezték, hogy gőzerővel zajlanak a munkálatok a mohácsi oldalon, a beruházás harmadik szakaszán is, ahol a Duna-hídtól egybefüggően 8,5 kilométer hosszban épül 2×2 sávos országos közút az M6-os autópályáig. Ezen a területen a régészeti feltárások, az épületbontások, a fakivágások és a lőszermentesítések már befejeződtek.

A kivitelezés töltésalapozási, talajstabilizációs, vízépítési és közmű-kiváltási munkákkal folytatódik. Az 56-57. számú főutak csomópontja és az M6-os autópálya között az elkövetkező időszakban megkezdődnek a burkolatépítések, év végére a 2- szer 2 sávos főpályán az új burkolat várhatóan eléri a 70 százalékos készültségi szintet – tájékoztatott az ÉKM. (MTI, fotó: ÉKM)

praxis

Fokozódik a szigor a közbeszerzést mellőzökkel szemben

Fennállásának 30. évfordulójához kapcsolódóan nemzetközi konferenciát szervezett a Közbeszerzési Hatóság. A rendezvény keretében többek között olyan aktuális témák voltak fókuszban, mint a közfeladatot ellátó cégek közbeszerzési kötelezettségének érvényesítése, az...

kamarai hírek

Nógrád: mérnöknap kerékpárról és kerékpárral

A Nógrád Vármegyei Mérnöki Kamara szeptember 4-én és 5-én Balassagyarmaton tartotta idei második nyári mérnöknapját, a közlekedés, azon belül a kerékpározás témakörében.     A rendezvény az MMK FAP pályázata – melyet az MMK Közlekedési Tagozata is támogatott...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)