15° C
Ma 2025. október 11., szombat, Brigitta napja van.
15° C
Ma 2025. október 11., szombat, Brigitta napja van.
Főoldal 5 praxis 5 Kiválasztották a V0 teherforgalmi vasútvonal nyomvonalsávját

Kiválasztották a V0 teherforgalmi vasútvonal nyomvonalsávját

ápr 13, 2022 | praxis

Kiválasztották a V0 teherforgalmi vasútvonal nyomvonalsávját, az új teherforgalmi folyosó Budapestet délről elkerülve kelet-nyugati irányban biztosít majd összeköttetést meghatározó ipari és gazdasági központok között – közölte az innovációs és technológiai miniszter április 12-én Budapesten, sajtótájékoztatón.

 

Palkovics László kiemelte: az előkészítés alatt lévő V0 teherforgalmi vasútvonal Záhonytól Győr térségéig teremt majd korszerű vasúti teherszállítási kapcsolatot. A keddi döntéssel a Szolnok-Kecskemét-Székesfehérvár-Győr irányú összeköttetés nyomvonalsávját határozták meg. A miniszter jelezte, hogy a további munka során a nyomvonalsávot megvizsgálva, a beruházással kapcsolatos minden szempontot figyelembe véve jelölik majd ki a konkrét nyomvonalat.

Elmondta, hogy a tervezett összeköttetés létrehozásához a Dunán új vasúti híd építésére van szükség, ennek pontos helyszínével, illetve megoldásával kapcsolatban több alternatíva van, amelyeket még vizsgálnak. Kitért arra, hogy a V0 útvonalának kijelölésénél figyelni kell a Natura 2000 és egyéb természetvédelmi területek elkerülésére is, a nyomvonalsáv kiválasztása után megkezdődhet a környezetvédelmi engedély beadásához szükséges környezeti felmérés. Az innovációs és technológiai miniszter közölte: folyik a beruházás megvalósításához szükséges dokumentumok elkészítése. Azt tűzték ki célul, hogy a teljes, Záhonytól Győrig tartó vonal kiépítése 2030-ig elkészüljön, ezen belül először a középső, Kecskemény és Adony térségében lévő szakaszt építenék meg. Homolya Róbert, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója elmondta: a vasúti teherszállítás most nem versenyképes Magyarországon, a naponta közlekedő mintegy 400 tehervonatot meg kellene duplázni, de a jelenlegi hálózatok ezt nem bírják el. Ismertette, hogy folyamatban van egy észak-déli útvonal, a Budapest-Belgrád szakasz kiépítése, a kelet-nyugati irányú vasúti kapacitás azonban hiányos.

A magyar vasúti teherszállítás versenyképesebbé tételéhez új vasúti korridor kiépítésére van szükség, amely a ferencvárosi rendező pályaudvart kiváltva Budapestet is tehermentesíti, jelenleg ugyanis majdnem minden második tehervonat áthalad a fővároson – fejtette ki. A MÁV elnök-vezérigazgatója jelezte azt is, hogy az európai uniós és a magyar klímacélok alapján 2050-re 90 százalékkal kell csökkenteni a közlekedés szén-dioxid-kibocsátását, ami megoldhatatlan a vasúti közlekedés teljesítményének duplájára növelése nélkül. Hozzátette: a 400 tehervonat mellett jelenleg naponta mintegy 3200 személyszállító vonat közlekedik Magyarországon. (MTI)

fókusz

Megjelent dr. Anisits Ferenc Időkapszula című könyve

Egy magyar mérnök, aki Magyarországot a világ autóiparának térképére rajzolta, egy könyv, amely mérnöki precizitással és emberi mélységgel épít hidat múlt és jövő között.   Az Időkapszula üzenet a jövő generációinak – a fiatal mérnököknek, a tudás, a...

kamarai hírek

Folytatódik a mérnöki köztestület megújulása

Az MMK Vízgazdálkodási és Vízépítési Tagozata október 10-én, a fővárosi Lurdy Házban tartotta tisztújító taggyűlését, melyen nagy többséggel Kriston Ádámot, a Baranya Vármegyei Mérnöki Kamara „Év Mérnöke 2025” díjasát választották meg a szakmai tagozat új...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)