Az M1 autópálya fejlesztését az MKIF Koncessziós Társaság végzi a Magyar Állammal kötött szerződés alapján. A munkák felügyeletére az Építési és Közlekedési Minisztérium munkacsoportot hozott létre.
A projekt kapcsán egyeztetésre került sor, melyen részt vett Csepreghy Nándor miniszterhelyettes, Nagy Bálint közlekedésért felelős államtitkár, Bartal Tamás helyettes államtitkár és a Magyar Közút Zrt. igazgatósági elnöke, Beregszászi Zsolt miniszteri biztos, valamint Szilvai József Attila, a Magyar Közút vezérigazgatója.
A kivitelezők már megkezdték az előkészületeket az M0–Tatabánya és Komárom–Bábolna szakaszokon. Az ún. „0. ütem” során ideiglenes felhajtó ágak, SOS öblök, hídtámaszok és sávelhúzások épülnek. A 2+1+1 sávos terelés várhatóan: 2025 szeptemberétől M0–Tatabánya, valamint 2025 októberétől Komárom–Bábolna között indul, és 2026 őszéig marad érvényben. A munkálatok alatt 2-2 forgalmi sáv biztosított marad, tereléssel érintett szakaszokon 80 km/h, szűkebb részeken 60 km/h sebességkorlátozással.
(Forrás: ÉKM)