14° C
Ma 2025. október 31., péntek, Farkas napja van.
14° C
Ma 2025. október 31., péntek, Farkas napja van.
Főoldal 5 fókusz 5 Folytatódik a budapesti elővárosi vasutak fejlesztése

Folytatódik a budapesti elővárosi vasutak fejlesztése

nov 26, 2020 | fókusz

Megjelent a Kőbánya felső – Rákos – Rákosliget vasúti szakasz felújításáról és vasúti kapacitásának bővítéséről szóló tervezői tender az Európai Unió hivatalos lapjában – közölte a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója, Vitézy Dávid.

 

A Keleti pályaudvar és Kőbánya felső, valamint Rákos és Hatvan között már zajló, illetve a jövő tavasztól kezdődő pályarekonstrukciós munkák között kimaradt köztes vonalszakasz fejlesztése elengedhetetlen ahhoz, hogy a hatvani és újszászi, naponta tízezrek által igénybe vett elővárosi vonalakat többen és kényelmesebben használhassák, a vonatok sűrűbben járhassanak Budapestre. A Budapest Fejlesztési Központ a MÁV-val együttműködésben kialakított tervezési programja szerint új, harmadik vágány létesül Kőbánya felső és Rákos, valamint Rákos és Rákosliget között, helyreáll az eredeti, 100 kilométer per órás pályasebesség és kiépül az ETCS L2-es páneurópai vonatbefolyásoló rendszer.

Kőbánya felső peronjai átkerülnek az Élessarokhoz, kisebb gyaloglással, akadálymentesen lehet majd átszállni a villamosokra, buszokra. Ugyancsak magasperon készül az újszászi, 120a vonal megállóinál, állomásainál Gyömrőig bezárólag, bővülnek a P+R, B+R kapacitások is. A 120a vonal budapesti szakaszán új megállók jönnek létre a XVII. kerületben Madárdomb néven és további megálló lehetőségét vizsgálják Strázsahegynél, hogy a meglévő lakónegyedeket, illetve fejlesztési területeket jobban kiszolgálja a vasút.

Rákosnál a vonalak szétágazása a nagyobb kapacitás érdekében külön szintűre épül át, és a Tárna utcánál felüljáró készülhet a beruházás részeként a vasút felett. A Rákoson egyesülő hatvani és újszászi vonalak együttesen az ország egyik legforgalmasabb vasúti folyosóját jelentik naponta 42 ezer ingázóval. Felújításáról a nyáron döntött a kormány egy átfogó elővárosi vasútfejlesztési program keretében.

A munkák előkészítését és a tervezést a Budapest Fejlesztési Központ irányítja, a tervezőknek európai uniós nyílt közbeszerzési felhívásra lehet jelentkezni. (MTI)

 

fókusz

Tisztújítás a Magyar Építész Kamaránál

Tutervai Mátyást, az országos kamara eddigi alelnökét választották a Magyar Építész Kamara új elnökévé október 30-án, a MÉK budapesti tisztújító küldöttgyűlésén. A három alelnök: dr. Hajnóczi Péter, dr. Medvegy Gabriella és Turi Attila.  Kép:...

história

2025. novemberi mérnök-kalauz

Technikatörténeti érdekességek, programok, műszaki- és mérnöki évfordulók 2025 novemberében.     125 éve született Bruckner Győző mérnök-kémikus Késmárkon, 1900. november 1-én született Bruckner Győző (1900-1980) Kossuth-díjas mérnök-kémikus. 1926-ban a...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)