Aktív életem zömét Szegeden töltöttem, a mai nevén a Magyar Közútnál, különféle – főleg tervezőmérnöki – pozíciókban. Én terveztem Magyarország első modern elvek szerinti körforgalmú csomópontját az 55. és az 53 sz. főutak metszésében a Bács-Kiskun vármegyei Kisszállás mellett, francia szabvány felhasználásával. Segítőim ebben a bajai-párizsi illetőségű Cser Tibor, dr. Bényei András professzor, és a francia körforgalom-specialista, Bernard Guichet úr voltak. Kilenc évig megyénk közúti főmérnöke lehettem.
Köszönöm Wagner Ernő MMK-elnök úrnak és Dubniczky Miklós főszerkesztő úrnak, hogy lehetővé teszik néhány dolgozatom közzétételét! Korszakos jelentőségű esemény ez, mivel ilyen a MMK életében még nem volt.
Dolgozataimat témakörök szerint rendeztem. A következőkben a dolgozataim linkjeit adom meg, melyekre kattintva kinyílik maga a dolgozat. Mindegyikhez egy kódot rendeltem, amely megkönnyíti a vélemények, a reakciók csoportosítását. Kérem, szíveskedjenek válaszaikban ezekre hivatkozni.
Mint kiderül majd, szeretem magyarul megnevezni a dolgokat, és kerülöm a mellébeszélést, a köntörfalazást. Ha vannak hibáim, azok az én hibáim. Azokkal lesz a dolgozatom velem azonos.
Természetesen nem kell velem egyetérteni. Írásaimat gondolatébresztőnek szánom. Súlyosnak találom a mérnökség hallgatásba kényszerülését, mellőzését. Szeretném, ha mérnökség a társadalom előtt, mint a józan paraszti és képviselői jelennének meg. Szeretném a mérnökök párbeszédét kezdeményezni az alábbi témákban, mely remélhetőleg hozzásegíthet bennünket majd egy kamarai, mérnöki vélemény leírásához.
Kérem, tiszteljenek meg véleményük közreadásával! Kérem, ehhez adják a teljes nevüket!
A hazai autópályahálózat:
- Téma-e a magyar autópálya hálózat átalakítása?
- Valóban „Egyértelmű, hogy az M9-es sztrádának Pécsen és Mohácson át kell futnia Szegedig”?
- Szemben a közép-európai gondolattal?
- Az M1 és az M3 autópályák közvetlen összekötése, de az M0 autóút gyűrűn kívül
- Autópálya a vágóhíd és a szalámigyár között?
- A szerb és a magyar úthálózat kedvezőbb összekapcsolása egy új határállomással
- Hunnia és Pannónia összek ötése
- A V4-ek kapcsolatát erősítő, észak-déli irányú gyorsforgalmi utak a Németország és Oroszország közötti sávban
- A Via Carpatia nyomvonalának torzítása
- Kedvezőbb lenne Magyarországnak a négyzethálós autópálya hálózat – Hogyan lett Budapest vízfej?
- Napelemeket az autópályák fölé
Országunk mérnöki ügyei:
- Kell-e még fejleszteni Budapestet?
- Budapest, mint következmény
- A gyűrűsítés eredete
- M0 gyűrű?
- A Pentele híd (2007), „a híd, amely lesz”
- Duna-Tisza-csatorna
- Kevesebb Natura-2000 területet
- Második Vasfüggöny
- A mindszenti Tisza-híd és a Paksi Duna-híd között
- Okos város
- A smart city fogalom további pontosítása
- Tartalomszűkítés, jelentéscsonkítás
- Nemzeti értékek elkótyavetyélése
- Olcsó baleset 2.
- Sebességcsökkentés
- Csak egymással összekapcsolva fejlődhessen a vidék és a főváros
A szegedi déli, a harmadik híd:
- Szegedi déli híd megmentése, megismételt költségcsökkentési javaslattal
- Bajra bajt
- A Lánchídi csata és a szegedi tanulságai
- Szent Gellért híd
Egyéb szegedi mérnöki ügyek:
- 190 év sem volt elég
- Buszpályaudvar Szeged-Rókus vasútállomás mellett
- Pálffy-Budinszky Endre szegedi, vasúthálózat-fejlesztési elképzelései
- A szegedi rakpart, mint kampánytéma
- Vélemény a „Szeged Fenntartható Városi Mobilitási terve Társadalmi egyeztetési változat 2017. május” című dokumentációról
- Aránytalanság
- Elbuktuk (?)
- Emléktábla a matematikus Dugonicsnak
- Építészképzés Szegeden?
- Táborozhatnának a szegedi gyerekek Gyálaréten?
- Bolond Istók szelleme Szegeden
- A könyöklő kövekről – tovább
- A ló-autó váltás
- „Szeged pusztulása”
- Szegedi álom: a másfél óra
- Tisza-liget létesítése Szeged egyik szégyene helyén
- Várbontás városközponti ingatlanért, illetve mégis lehúzható egy rókáról két bőr
- Szegedi közlekedésfejlesztés út- és hídépítés nélkül
Kamarai ügyek
- Hozzászólás alapító elnökünk véleményéhez
- A vélemény nélküli MMK
- Politizáló MMK
- A szakmai fórumok
- Vajon mely hírek méltók említésre?
- Vitázni, de hol?
Tervezés, beruházás
- A biodóm-modell, mint a hazai beruházási folyamat mintája, sémája
- Ellenvélemény
- Megtérül?
- A 100 évvel ezelőtti mérnöki gondolkodás és a minőség
- Szemben a józan ésszel?
- Többsávos körforgalmú csomópontok Európában
Selmecbánya
- Az első magyar műszaki egyetem Selmecbányán
- Selmecbányán, és nem Budán jött létre az első hazai műszaki egyetem
- A folyamatosan elhallgatott Selmec
Dr. Rigó Mihály aranydiplomás erdőmérnök, okl. építőmérnök, a BME műszaki doktora
Elérhetőségeim: dr.rigo.mihaly@t-online.hu és 30/349-25-43