12° C
Ma 2025. október 13., hétfő, Kálmán és Ede napja van.
12° C
Ma 2025. október 13., hétfő, Kálmán és Ede napja van.
Főoldal 5 praxis 5 Debreceni villamosvonalon tesztelik a Magyarországon egyedülálló ütközéselhárító rendszert

Debreceni villamosvonalon tesztelik a Magyarországon egyedülálló ütközéselhárító rendszert

júl 13, 2021 | praxis

Német tőke és magyar szaktudás eredménye az az innovatív ütközéselhárító rendszer, melyet július 13-án sajtótájékoztatón mutattak be a Debreceni Közlekedési Vállalat – DKV – telephelyén.
 

 

Szőke Zoltán, a Bosch automatizált vezetés fejlesztéséért felelős alelnöke mérföldkőnek nevezte a napot, hiszen Magyarországon egyedülálló módon Debrecenben helyezik üzembe július közepétől a város polgárait védő technológiát, amely Frankfurtban és Amszterdamban már 40 százalékkal csökkentette a közösségi közlekedésben bekövetkező balesetek számát.

A villamosok elejében elhelyezett radarok és kamerarendszerek, valamint a vezérlőegységek a Bosch hatvani gyárában készültek. A rendszer 70-80 méteres távolságból képes érzékelni a veszélyt, és azonnal fény- és hangjelzést továbbít a villamos vezetőjének, aki gyorsabban tud reagálni.

Nagy Attila, a DKV vezérigazgatója hangsúlyozta, Nyugat-Európában sikerrel alkalmazzák ezt a rendszert, amely az utasok biztonságát és a villamosvezetők jártasságát segíti a balesetek kivédésében. Kifejtette, a féléves tesztüzem alatt fontos információkat szolgáltat a rendszer mind a járművezetők, mind a DKV részére is. Reményét fejezte ki, hogy a többi közlekedési társaság is fogja alkalmazni az ütközéselhárító rendszert.

Barcsa Lajos alpolgármester elmondta, a Debrecen 2030 projekt keretében kiemelt figyelmet kap a közösségi közlekedés fejlesztése, biztonságossá tétele. Az öt évvel ezelőtt beindított 2-s villamosvonalon 130 baleset történt, a villamosokban keletkezett anyagi kár elérte a 70 millió forintot. Éppen ezért a Bosch által kifejlesztett technológia kulcsszerepet játszhat a villamosbalesetek megelőzésében – fejtette ki. (MTI)

 

kitekintő

Így hangzik a jövő

A Ferrari az Elettrica modellel piacra dobja első elektromos sportautóját – Formula-1-es technológiával, 800 kW teljesítménnyel és valódi, nem pedig mesterséges hanggal.   Ha a Ferrari elektromos autót gyárt, akkor biztosak lehetünk benne, hogy itt nem csak a...

interjú

A legjobb jövőépítő stratégia a kíváncsiság és az empátia

A jövő nem egy fix történet, amit valaki már megírt – hanem forgatókönyvek sokasága, amelyből mi választhatjuk ki, melyik valósul meg. Dr. Rab Árpád jövőkutató a Bosch × Richter Innovátorok Napján arról is beszélt, hogyan segíthet a jövőkutatás abban, hogy...

digitális mérnök újság

Keresés

Melyik kategórián belül szeretne keresni?(Kötelező)