-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Együttműködési megállapodást kötött a MAVIR és az EMS, a szerb rendszerirányító

nov 29, 2024 | piac

A magyarországi Sándorfalva és a szerbiai Szabadka között tervezett második 400 kilovoltos (kV) távvezeték megépítésére, együttműködési megállapodást kötött a MAVIR ZRt. és az EMS, a szerb rendszerirányító társaság. A dokumentumot Jelena Matejić, a szerb társaság vezetője, és Batta Gergő, a MAVIR ZRt. megbízott vezérigazgatója írta alá november 29-én, Szegeden. A beruházás a 2022 júniusában aláírt államközi egyezményben is szerepel.

Az új nemzetközi távvezeték része a „Pannon Corridor for Electricity Transmission” projektnek, és az európai energiapolitikai céljainak teljesülését is jelentős mértékben segíti azzal, hogy növeli a két ország közötti határkeresztező kapacitást és mindkét országban hozzájárul a rendszerek rugalmasságának bővítéséhez. Magyar oldalon egy 20 kilométeres új, egyelőre egyrendszerű távvezeték építéséről van szó, ami azonban a jövőben kétrendszerűvé bővíthető. Ezzel együtt pedig a sándorfalvai alállomást bővíteni szükséges új transzformátor mezővel. A szerb oldalon egy 28 kilométeres távvezeték építése szükséges, ezzel együtt pedig további belső hálózatfejújítási munkákat is el kell végezni. Az új határkeresztező távvezeték létesítésével a piac számára elérhető határkeresztezőkapacitás-növekmény teljes mértékben a jelenleg 220 kV-on üzemelő Szeged-Szolnok távvezeték 400 kV-ossá történő átépítésével jelenik majd meg.

A következő lépés már a konkrét létesítési megállapodás lesz, amit a most aláírt dokumentum értelmében 2025 őszén legkésőbb alá kell írniuk a feleknek. A tervek szerint az új nemzetközi vezetéket 2028 végén helyezhetik üzembe a szerb és a magyar átviteli rendszerirányító társaságok.

 

Forrás: MAVIR

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...