11° C
Ma 2024. október 16., szerda, Gál napja van.
11° C
Ma 2024. október 16., szerda, Gál napja van.
A Nemzetközi Asztronautikai Szövetség tagja lett a Műegyetem

A Nemzetközi Asztronautikai Szövetség tagja lett a Műegyetem

Az űrkutatásban és űroktatásban elért eredményeinek nemzetközi szintű elismeréseként a Nemzetközi Asztronautikai Szövetség (IAF) tagjai közé választotta a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet. A tekintélyes szervezetet erősíti többek között a NASA és az...

A beton fenntarthatóbb, mint a műanyag

A beton fenntarthatóbb, mint a műanyag

A beton- és műanyag csövek összehasonlító életciklus-értékelésének eredménye: a 400 milliméteres belső átmérőtől felfelé a (vas)betoncsövek szén-dioxid-kibocsátása kedvezőbb, mint az összes műanyag alternatíváé. A beton- és vasbetoncsövek a bontás és újrahasznosítás...

Közbeszerzést írtak ki a Kassai téri trolibuszfelsővezeték tervezésére

júl 31, 2024 | országjáró

A XIV. kerület közlekedésére ható trolibusz-infrastruktúrafejlesztés kezdődhet a Kassai tér és a Mexikói út metróállomás környezetében. A BKK elkötelezett a környezetbarát közösségi közlekedés és a fenntartható működtetés mellett, ezért közbeszerzési eljárást indított új zuglói trolifelsővezeték-szakaszok kiépítésének tervezésére. A beruházásnak köszönhetően hatékonyabbá válhat az Örs vezér terét a kisföldalatti végállomásával összekötő 82-es trolibusz közlekedése, és megvalósulhatnak kisebb infrastrukturális fejlesztések is.

 

Kapcsolódva a Fővárosi Önkormányzat törekvéseihez, a BKK a trolifejlesztésekben látja a közlekedés zöldítésének gazdaságos lehetőségét, ezért nagy hangsúlyt fektet a jelenleg 155 kilométer hosszú hálózat fejlesztésére és bővítésére: 2026 végéig csaknem 190 kilométerre, 2030-ra pedig akár 325 kilométerre is növekedhet a budapesti trolibuszvonalak teljes hossza. A trolibuszhálózat-fejlesztés egyik lépéseként a XIV. kerületi Kassai tér térségében és a Mexikói út metróállomásnál épülhetnek új felsővezeték-szakaszok. A BKK közbeszerzési eljárást indított a hálózatbővítés és -észszerűsítés, valamint a kapcsolódó korszerűsítési munkák tervezésére; az ajánlati felhívás 2024. július 31-én jelent meg.

A fejlesztés során:

Az Erzsébet Királyné útja / Róna utca trolimegállónál visszaforduló felsővezetéket mindkét irányban meghosszabbítanák a Nagy Lajos király útja felé, ahol bekötnék a 74-es trolibusz felsővezeték-hálózatába. A Róna utca és az Erzsébet királyné útjának sarkán az Örs vezér tere irányában új megállóhely létesülne, továbbá – ha szükséges – korszerűsítenék a felsővezeték-tartó, valamint a közvilágítási oszlopokat is. A Mexikói út metróállomásnál troli-felsővezetéket építenének a 82-es trolibusz jelenlegi végállomásától a Horvát Boldizsár utca és a Columbus utca sarkáig, valamint megvizsgálnák annak a lehetőségét, hogyan csatlakozhatna hozzá a 74A trolibusz vezetéke.

Az új felsővezeték-szakaszok hozzájárulhatnak a trolibuszhálózat fejlesztéséhez, egyúttal hatékonyabbá tehetik a 82-es trolibusz közlekedését, amely jelenleg a Róna utca és a Mexikói út közötti szakaszt önjáró üzemmódban, akkumulátoros hajtással teszi meg. A fejlesztéskor megvalósuló közvilágítási, burkolati, szegély- és forgalomtechnikai korrekciók általánosan segíthetik mindkét helyszín használatát az arra közlekedőknek.

Eredményes eljárás lefolytatása, valamint a forrás biztosítása esetén a tervezés még ebben az évben, a kivitelezés pedig 2026 elején kezdődhet. A tervezésre és a kivitelezésre tervezetten az Európai Unió biztosít fedezetet.

 

Forrás: BKK, kép: Nyirő Simon

A Nemzetközi Asztronautikai Szövetség tagja lett a Műegyetem

A Nemzetközi Asztronautikai Szövetség tagja lett a Műegyetem

Az űrkutatásban és űroktatásban elért eredményeinek nemzetközi szintű elismeréseként a Nemzetközi Asztronautikai Szövetség (IAF) tagjai közé választotta a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetemet. A tekintélyes szervezetet erősíti többek között a NASA és az...

A beton fenntarthatóbb, mint a műanyag

A beton fenntarthatóbb, mint a műanyag

A beton- és műanyag csövek összehasonlító életciklus-értékelésének eredménye: a 400 milliméteres belső átmérőtől felfelé a (vas)betoncsövek szén-dioxid-kibocsátása kedvezőbb, mint az összes műanyag alternatíváé. A beton- és vasbetoncsövek a bontás és újrahasznosítás...