25° C
Ma 2024. június 25., kedd, Vilmos napja van.
25° C
Ma 2024. június 25., kedd, Vilmos napja van.
A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A használt napelem modulok újrahasznosítása egyre fontosabb szerepet kap a jövőben. Egy kínai kutatócsoport kifejlesztett egy könnyen méretezhető (felskálázható) módszert nagyszámú napelem modul környezetbarát újrahasznosítására azok életciklusának végén.  A fosszilis...

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Az építőanyag-gyártók számára a minőség biztosítása és folyamatos ellenőrzése kulcsfontosságú, mivel az anyag­minőség meghatározza a szerkezetek tartósságát és élettartamát, ezáltal hosszú távon költségmegtakarítás érhető el. Dr. Bozsaky Dávid tanszékvezető egyetemi...

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Üzembe helyezték az első hazai, ipari naperőművet, amelynek termelése automatikusan, a pillanatnyi igények szerint finomhangolható.   Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást...

Új villamos a Szabadság hídon? Vizsgálják a híd terhelhetőségét

ápr 4, 2024 | országjáró

Terheléspróbákat végeznek a Szabadság hídon az elkövetkezendő napokban: a BKV Zrt. megbízásából éjszakánként villamosok foglalják el az átkelőt, hogy a szakemberek megfigyeljék, a hídszerkezet miként reagál a fővárosban jelenleg közlekedő villamosok terhelésére. A vizsgálatok során az üzemeltető állományában lévő valamennyi villamostípus, többek között olyan CAF-járművek terhelését is megnézik a hídon, amelyek már jelenleg is közlekednek Budapesten, és hamarosan további 51 szerelvény bővíti a fővárosi villamosflottát.

 

A villamosok tengelyterhelésének a hídszerkezetre gyakorolt hatását vizsgálják az elkövetkezendő napokban, április 2. és 7. között az éjszakai órákban a Szabadság hídon. A cél egyrészt az, hogy a BKV, a BKK és a Budapest Közút munkatársai pontos képet kapjanak arról, milyen szerelvények közlekedhetnek a jövőben a hídon. Másrészt az, hogy rendelkezésre álljanak azok az információk, amelyek alapján megállapítható: a további járműtípusok közlekedéséhez milyen feltételeket kell teljesíteni az átkelőn. A híd 2008-as felújításakor az akkor közlekedő villamosok paramétereit vették ugyanis figyelembe; az újabb, alacsony padlós, modern járművek eltérnek azoktól. Az április 2. és 7. között zajló vizsgálatok során valamennyi, Budapesten közlekedő villamos (többek között Combino, Tatra, rövid és hosszú CAF, Hannoveri és a jelenleg is közlekedő Ganz-típusok) felhajt majd a hídra, hogy a szakértők megvizsgálják a járművek hatásait hídtestre. A mérések kiértékelése után arról is pontos adatok állnak a rendelkezésükre, hogy a leendő Újbuda–Újpest-villamostengelyen milyen villamosok közlekedhetnek.

 

Bonyolult vizsgálatok, pontos adatok

A bonyolult vizsgálatokat a BKV Zrt. megrendelésére a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem munkatársai végzik. A szakemberek a lehető legnagyobb körültekintéssel és a forgalom legkisebb zavarásával végzik a munkájukat, de a pontos adatok kinyerése érdekében a hidat az éjszakai órákban – éjfél és hajnali 4 óra között – lezárják a közúti forgalom elől. A korlátozásra azért van szükség, hogy a szakemberek pontos képet kapjanak a hídszerkezetet érő hatásokról. A Szabadság hidat érintő korlátozásokról, lezárásokról a BKK Info folyamatosan tájékoztat.

 

Új villamostengely a Szabadság hídon keresztül

Az Újbuda–Újpest-villamostengely jövőbeni létrejöttével kényelmes és gyors közlekedést lehetővé tévő kötöttpályás kapcsolat valósulhat meg Dél-Buda és Észak-Pest között a belváros érintésével. Hamarosan kezdetét veheti a projekt előkészítése és tervezése, amelynek előfeltétele a BKK által benyújtott, ezt a tervezési projektelemet is tartalmazó támogatási kérelem jóváhagyása. Ezek az első lépések ahhoz ugyanis, hogy a villamosok visszatérhessenek a Bajcsy-Zsilinszky útra és a Váci út déli részére. A projekt megvalósulásával a budapesti villamoshálózat több évtizede hiányzó szakasza épülhet vissza. Az előzetes várakozások alapján a rövidebb menetidőnek és az átszállásmentes kapcsolatoknak köszönhetően akár 8-9 ezer új utas is megjelenhet a közösségi közlekedésben. A projektről a BKK oldalán lehet tájékozódni.

 

Forrás: BKV Zrt., Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyírő Simon

A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A kínaiak új életet lehelnek a régi napelem modulokba

A használt napelem modulok újrahasznosítása egyre fontosabb szerepet kap a jövőben. Egy kínai kutatócsoport kifejlesztett egy könnyen méretezhető (felskálázható) módszert nagyszámú napelem modul környezetbarát újrahasznosítására azok életciklusának végén.  A fosszilis...

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Garantált minőség a hőszigetelésben: Austrotherm

Az építőanyag-gyártók számára a minőség biztosítása és folyamatos ellenőrzése kulcsfontosságú, mivel az anyag­minőség meghatározza a szerkezetek tartósságát és élettartamát, ezáltal hosszú távon költségmegtakarítás érhető el. Dr. Bozsaky Dávid tanszékvezető egyetemi...

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Különleges naperőmű kezdte el működését Környén

Üzembe helyezték az első hazai, ipari naperőművet, amelynek termelése automatikusan, a pillanatnyi igények szerint finomhangolható.   Egyre több magyarországi iparvállalat tesz komoly lépéseket, hogy zöldebbé tegye energiafogyasztását. Számukra azonban kihívást...