18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

San Francisco 13 milliárd dolláros tengerszint-emelkedés elleni védelmi projektje

máj 2, 2024 | kitekintő

San Francisco ambiciózus, 13 milliárd dolláros programjának célja a város védelme az elkerülhetetlen tengerszint-emelkedés okozta áradások ellen, és a partvonal megemelését és történelmi épületek felemelését is magába foglalja.

 

A San Francisco kikötői hatósága által januárban kiadott San Francisco Waterfront Flood Study – Draft Plan (San Franciscó-i vízparti árvízi tanulmány – tervezet) megvizsgálja a város 12 km hosszú partvonalának a 2100-ra várható 1-2 méteres tengerszint-emelkedés elleni védelmére rendelkezésre álló lehetőségeket. Ez az első ilyen jellegű tanulmány az amerikai hadsereg mérnöki testületétől (US Army Corps of Engineers, USACE). A tervet a San Franciscó-i kikötő, az USACE, a Jacobs és az Arcadis tervezőiroda együttműködésével állították össze. A terv a tengerparti árvízkockázat és a tengerszint-emelkedés hatásainak elemzésén alapul a San Francisco-i kikötő joghatósága alá tartozó vízparton, az Aquatic Parktól a Heron’s Head Parkig. A terv a Kaliforniai-öböl térségében gyakori szeizmikus eseményekkel szembeni ellenálló védelmiképesség kiépítését is magában foglalja. Darren Milsom, a projekt egyik programvezetője elmondta, hogy bár a projekt teljesen meg fogja változtatni San Francisco építési módját, ha nem teszünk semmit, az elkerülhetetlenül helyrehozhatatlan károkat okoz a város lakóközösségei számára.

„El kell ismerni, hogy a semmittevésnek sokkal nagyobb hatása van, mint annak, ha teszünk valamit” – mondta Milsom. „Hogyan tehetnénk tehát úgy, hogy a lehető legkisebb legyen a hatás? Nemcsak ez a kérdés, hanem az is fontos, hogy úgy tekintsünk rá, mint egy lehetőségre, hogy újragondoljuk, hogyan nézhet ki San Francisco vízpartja, ez a világhírű vízpart 40 év múlva, és hogyan tehetjük még jobbá, mint amilyen most.” A parton történelmi mólók, rakpartok és épületek találhatók, köztük a történelmi Ferry Building. Milsom rámutatott, hogy a lakosok ezeket a nevezetességeket a virágzó kikötő központi elemének tekintik. A vízpartnak ezen a szakaszán található az Embarcadero sétány is, amely évente több millió embert fogad a világ minden tájáról, és árvízvédelmet nyújt San Francisco pénzügyi negyedének. Az éghajlatváltozás okozta tengerszint-emelkedés lehetséges hatásainak leküzdése érdekében a tanulmány a partvonal szélén lévő partfal megemelésére összpontosít. Ez fokozatos átmenetben történne, hogy a partvonalat az Embarcaderón keresztül a meglévő városi magassághoz kapcsolják, fenntartva a város kapcsolatát a vízparttal, miközben a történelmi rakpartokat és épületeket is átalakítják.

„San Francisco számos ikonikus épülete cölöpökön áll, amelyek a partvonalhoz és a 100 éves tengerfalhoz kapcsolódnak. San Francisco az öböl városa, ezért nagyon világossá tettük, hogy nem akarunk pusztán egy falat építeni a part mentén. Ez mindenkit elvágna a víztől. A partvonalat megemeljük, és így megőrizzük a kapcsolatot az öböllel, és a végén remélhetőleg egy világszínvonalú városi környezetet kapunk.” Milsom szerint a terv talán legambiciózusabb része magában foglalja a jelenleg a víz fölött álló összes épület és a kompépület megemelését is.

„Ez jelentős vállalkozás, ezek az épületek több mint 100 évesek, és esetenként nagyon nagyok. A felemelésük hatalmas vállalkozás, sok időt vesz igénybe” – mondta Milsom. A terv nem csak a San Francisco-i Embarcadero területére összpontosít. A tanulmány a Fisherman’s Wharfban magasabban fekvő épületek védelmét is vizsgálja, és árvízvédelmi szigeteléssel, valamint a mólókon és rakpartokon rövid árvízvédelmi falakkal igyekszik csökkenteni az alacsonyabban fekvő épületek és eszközök rövid távú károsodását. A South Beach, Mission Bay, Islais Creek és a Bayview területén a gátak, partfalak rehabilitációját javasolják. A projekt következő fontos mérföldköve 2026 márciusában lesz, amikor a kongresszusnak benyújtott javaslatban kérni fogják a szövetségi hozzájárulást. A jelenlegi tervek szerint a Kongresszus az építési költségek 65%-át állná, ami akár 8 milliárd dollárt is jelenthet.

 

Forrás: https://www.newcivilengineer.com/latest/early-insight-on-san-franciscos-highly-ambitious-10-5bn-sea-rise-protection-project-17-04-2024/  

 

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...