Napjaink fő irányvonalát a mobilkommunikációs eszközök elterjedése, az internet új formációja, a digitális platformok számtalan variációja, a mesterséges intelligencia térhódítása, a beágyazott rendszerek terjedése és
a nyílt forráskódú szolgáltatások elérési lehetősége jellemzi. A globalizáció, az információs és kommunikációs technológiák és a tudásrobbanás együttes hatása jelentős változásokat eredményezett a 21. századi társadalomban, amelyek modern életmódunk minden kedvező lehetőségét, kilátását komoly kihívás elé állították. Ahhoz, hogy megbirkózzunk ezekkel a rohamos és nagymértékű változásokkal, olyan kompe-tenciákkal (készségek, képességek együttese) kell rendelkeznünk, amelyek segítségével készségszinten tudjuk kezelni a digitális korszakot jellemző elektronikus technológiák nagyon széles skáláját. E feszültségekkel terhelt folyamatot érzékelve készült a Typotex Kiadó gondozásában a Pedagógia, innováció, technológia, digitális kultúra – A digitalizáció új irányai címet viselő szakkönyv.
A Molnár György professzor által jegyzett mű monografikus jelleggel foglalja össze a digitalizációs folyamatokkal összefüggő jelenségeket, tendenciákat és legfontosabb törekvéseket, érintve a legújabb csúcstechnológiai megoldásokat, egészen a mesterséges intelligenciáig. Az oktatás minősége a legfontosabb motor a fejlődéshez, és egy nemzet ereje a minőségi oktatáson alapul, ezért az Óbudai Egyetemen tanító szerző a sikeres oktatási rendszerekben végrehajtott különböző oktatási reformokat, stratégiákat és tendenciákat is megvizsgálta. A kötet az interdiszciplináris megközelítést szem előtt tartva tárgyalja napjaink pedagógiai, innovációs és technológiai kihívásait, lehetőségeit, illetve megoldásait a digitalizáció jelenségeinek és új irányainak szövegkörnyezetében.