A következő tíz évben mintegy 15 milliárd eurót fordít a kormány a vasút fejlesztésére, amely új pályaszakaszok létrejöttét és járművek beszerzését is magában foglalja – hangsúlyozta az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára január 23-án Balatonalmádiban az első V-Híd mérnökkonferencia első napján.
Csepreghy Nándor ismertette: a fejlesztés legfontosabb elemei a Budapest-Belgrád vonal kialakítása, a Budapestet délről elkerülő vonal és a déli körvasút projekt megvalósítása. Mint mondta, a fejlesztés nyomán az utasok száma megduplázható, a szolgáltatás színvonala pedig jelentősen javul majd, így Magyarország a régió logisztikai központjává válhat.
A folyami hajózásról szólva a szabályozás és hajózhatóvá tétel fontosságát emelte ki az államtitkár, kitért a légi közlekedés fejlesztésének jelentőségére, amelyek nyomán szavai szerint Magyarország logisztikai központjává válhat a kelet-nyugat irányú kereskedésnek. Csepreghy Nándor kijelentette: 2010 és 2020 között jelentősen fejlődött a közúti közlekedés, így mára a régió legversenyképesebb infrastruktúrájával rendelkezik Magyarország.
Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa felidézte, hogy a V-Híd 2015-ben indult, az évek során óriásvállalattá nőtte ki magát. 2010-ig a magyar tulajdonú vállalkozások építőipari tevékenysége nem volt kiemelkedő, hiszen a magyar szakembereket elcsábították a külföldi befektetők, ezt a folyamatot később sikerült megfordítani – mutatott rá. Kiemelte a magyar-török, illetve a magyar-kínai megállapodások jelentőségét a vasútfejlesztés területén.
Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a cégnél 1033 ember dolgozik, 257 mérnök tevékenykedik. A vállalat tevékenységi körébe tartozik a pályaépítés, a felsővezeték építése, a műtárgy- és közműépítés. Az Európában egyedülálló géppark értéke elérte a 100 millió eurót. Hozzátette: megalapították az ágazati képzőközpontot, mely lehetővé teszi a jól képzett munkaerő utánpótlást. (MTI, kép: FB/V-Híd)