-1° C
Ma 2025. január 22., szerda, Vince és Artúr napja van.
-1° C
Ma 2025. január 22., szerda, Vince és Artúr napja van.
Új nemzetközi beton és cement standard

Új nemzetközi beton és cement standard

A Globális Cement- és Betonszövetség (Global Cement and Concrete Association) az alacsony szén-dioxid-kibocsátású betonra és cementre vonatkozó nemzetközi meghatározásokat állapított meg, amelyeket a COP29 klímakonferencián mutattak be.   A 2024. november 11-22....

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

Egy ecuadori, döngölt földből készült bővítés és egy londoni házbővítés, amely tele van bakelitlemezekkel – többek között ezek is szerepelnek a Dezeen válogatásában, amely a 2024-es év tíz legjobb házbővítését listázza.     El Retiro, Ecuador, Juan Alberto...

A vasútfejlesztésről is tárgyalnak az első V-Híd mérnökkonferencián

jan 23, 2024 | praxis

A következő tíz évben mintegy 15 milliárd eurót fordít a kormány a vasút fejlesztésére, amely új pályaszakaszok létrejöttét és járművek beszerzését is magában foglalja – hangsúlyozta az Építési és Közlekedési Minisztérium parlamenti államtitkára január 23-án Balatonalmádiban az első V-Híd mérnökkonferencia első napján.

 

Csepreghy Nándor ismertette: a fejlesztés legfontosabb elemei a Budapest-Belgrád vonal kialakítása, a Budapestet délről elkerülő vonal és a déli körvasút projekt megvalósítása. Mint mondta, a fejlesztés nyomán az utasok száma megduplázható, a szolgáltatás színvonala pedig jelentősen javul majd, így Magyarország a régió logisztikai központjává válhat.

A folyami hajózásról szólva a szabályozás és hajózhatóvá tétel fontosságát emelte ki az államtitkár, kitért a légi közlekedés fejlesztésének jelentőségére, amelyek nyomán szavai szerint Magyarország logisztikai központjává válhat a kelet-nyugat irányú kereskedésnek. Csepreghy Nándor kijelentette: 2010 és 2020 között jelentősen fejlődött a közúti közlekedés, így mára a régió legversenyképesebb infrastruktúrájával rendelkezik Magyarország.

Mészáros Lőrinc, a Mészáros Csoport tulajdonosa felidézte, hogy a V-Híd 2015-ben indult, az évek során óriásvállalattá nőtte ki magát. 2010-ig a magyar tulajdonú vállalkozások építőipari tevékenysége nem volt kiemelkedő, hiszen a magyar szakembereket elcsábították a külföldi befektetők, ezt a folyamatot később sikerült megfordítani – mutatott rá. Kiemelte a magyar-török, illetve a magyar-kínai megállapodások jelentőségét a vasútfejlesztés területén.

Sárváry István, a V-Híd Zrt. vezérigazgatója arról beszélt, hogy a cégnél 1033 ember dolgozik, 257 mérnök tevékenykedik. A vállalat tevékenységi körébe tartozik a pályaépítés, a felsővezeték építése, a műtárgy- és közműépítés. Az Európában egyedülálló géppark értéke elérte a 100 millió eurót. Hozzátette: megalapították az ágazati képzőközpontot, mely lehetővé teszi a jól képzett munkaerő utánpótlást. (MTI, kép: FB/V-Híd)

 

Új nemzetközi beton és cement standard

Új nemzetközi beton és cement standard

A Globális Cement- és Betonszövetség (Global Cement and Concrete Association) az alacsony szén-dioxid-kibocsátású betonra és cementre vonatkozó nemzetközi meghatározásokat állapított meg, amelyeket a COP29 klímakonferencián mutattak be.   A 2024. november 11-22....

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

Egy ecuadori, döngölt földből készült bővítés és egy londoni házbővítés, amely tele van bakelitlemezekkel – többek között ezek is szerepelnek a Dezeen válogatásában, amely a 2024-es év tíz legjobb házbővítését listázza.     El Retiro, Ecuador, Juan Alberto...