14° C
Ma 2025. április 21., hétfő, Konrád és Zelmira napja van.
14° C
Ma 2025. április 21., hétfő, Konrád és Zelmira napja van.
[the_ad id="33201"]
Év háza – az építészeti pályázat

Év háza – az építészeti pályázat

Május 19-ig családi ház, középület és társasház kategóriában ajánlhatják műveiket építészek a legismertebb és elismertebb, független építészeti pályázat neves zsűrijének figyelmébe. Az Év háza pályázat célja, hogy számba vegye és mind a szakmával, mind a...

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...

Van-e legbiztonságosabb ülés a repülőgépeken?

jan 11, 2024 | kitekintő

Sokan próbálták már megfejteni, mi a legjobb választás repülőjegy vásárláskor: tanulmányok szerint a hátsó ülés biztonságosabb, de hol van a legmegfelelőbb ülés?

 

A repülőgépen a legbiztonságosabb ülés keresése olyan téma, amelyet számos tanulmány vizsgál, és amely gyakran megkérdőjelezi az általános feltételezéseket. Bár továbbra is tartja magát az a hiedelem, hogy a folyosói ülések gyorsabb evakuálást biztosítanak, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) azt állítja, hogy a legbiztonságosabb ülés több tényezőtől függően változhat. A Time Magazine 2015-ös tanulmánya, amely 35 év alatt 17 repülőgép-balesetet elemzett, érdekes eredményre jutott: a repülőgép hátsó részében található ülések 7%-kal nagyobb esélyt adtak a túlélésre, ellentétben a hagyományos bölcsességgel.

A vitát tovább bonyolítja a Greenwichi Egyetem 2008-as tanulmánya, amely a kijáratokhoz való közelség jelentőségét hangsúlyozta. Ezt a megállapítást egy amerikai kormányzati elemzés is alátámasztotta, amely azt a szabályt javasolta, hogy a kijárattól 5-7. soron belüli ülések optimális túlélési esélyeket biztosítanak. Azt a tendenciát, hogy a leghátsó ülések a legbiztonságosabbak, egy 2012-es Boeing 727-es ellenőrzött balesete is megerősítette. E meggyőző eredmények ellenére a légiközlekedési iparág vezetői, például az Airbus és a Boeing fenntartják, hogy nincs végleges válasz a legbiztonságosabb ülés kérdésére, ami rávilágít a légiközlekedés biztonságának sokrétűségére.

Egy olyan korszakban, amelyet a légiközlekedés biztonságának magas szintje és a viszonylag ritkán bekövetkező balesetek jellemeznek, a pontos elemzés továbbra is kihívást jelent. Következésképpen a végső legbiztonságosabb ülés megtalálása továbbra is kissé megfoghatatlan. Az aviofóbiában, azaz repüléstől való félelemben szenvedő személyek számára azonban az adatok azt sugallják, hogy a repülőgép hátsó részén, a legközelebbi kijárattól körülbelül 5 sornyira található középső ülés választása biztonságérzetet nyújthat. Ez a folyamatos vita hangsúlyozza az utasok biztonságát befolyásoló tényezők bonyolult és többtényezős jellegét, és tükrözi a légiközlekedési ágazat folyamatos erőfeszítéseit, hogy növeljük ismereteinket és biztosítsuk a légiutasok legmagasabb szintű biztonságát.

 

Forrás: The Science of Choosing the Safest Seat on an Airplane (interestingengineering.com)

Év háza – az építészeti pályázat

Év háza – az építészeti pályázat

Május 19-ig családi ház, középület és társasház kategóriában ajánlhatják műveiket építészek a legismertebb és elismertebb, független építészeti pályázat neves zsűrijének figyelmébe. Az Év háza pályázat célja, hogy számba vegye és mind a szakmával, mind a...

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

Konzultáció a villamosenergia-ellátási készültségi tervről

A Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal (MEKH) a négyévente esedékes felülvizsgálati eljárás keretében iparági konzultációra bocsátja a magyar villamosenergia-ellátási kockázati készültségi tervét. A MEKH 2025. május 14-ig várja az érintettek észrevételeit...