18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Lánchíd-felújítás: gyors ütemben haladnak a föld alatti és a híd környezetében végzett munkák

máj 12, 2023 | országjáró

Megújulnak a Lánchíd avatatlan szemek elől rejtett helyiségei: a lehorgonyzókamrákban készül a negatív víznyomás elleni szigetelés, és a gépészet mellett megújulnak a lejutást biztosító hágcsók is. Eközben már nemcsak a hídon, hanem a Széchenyi István tér felőli járdaszakaszokon is folyamatosan szerelik fel az új járdakorlátokat. Teljes átadásáig a híd továbbra is munkaterület, gyalog a felújítás utolsó szakaszának lezárta után lehet átkelni rajta. A Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek a Budapesti Lakógyűlésen.

 

A lánccsatornákban futó láncszakaszok és a lehorgonyzókamrákban lévő lehorgonyzótömbök rozsdásodás elleni védelme már tavaly befejeződött, most a szigetelés elkészítésén dolgoznak a kivitelező A-Híd Zrt. szakemberei. A lejáróaknákban, a föld alatti csatornákban és a 14 méter mélyen lévő, történelmi lánckamrákban mindig gondot okozott a beszivárgó víz. Ezért a szakemberek a felújítás során előbb injektálással töltötték ki a régi tégla- és betonszerkezetben lévő üregeket, az elmúlt hónapokban pedig már a negatív víznyomás elleni szigetelés rétegeit vitték fel. Emellett korszerűsítik a lejutást biztosító hágcsókat, és elkezdték az új gépészet szerelését, amely többek között segíti a lenti levegőzést.

A hídon eközben szinte teljesen a helyükre kerültek a járdakorlát újragyártott elemei, és folyamatban van ezek gondos beállítása. Elkezdődött a Széchenyi István tér felőli új járdakorlátok felszerelése is: ezek az elemek a tér felőli járdaszakaszokon, az Akadémia és a Széchenyi István tér felé mintegy 270 méteren váltják fel a korábbi hajlított csőkorlátokat. A tér híd felőli oldalán lévő járdák jelentős részén már elkészült az öntött aszfaltburkolat. Új korlátok kerültek a pesti hídfőnél lévő háromszögszigetre is, amelyet az újonnan kialakított gyalogosátkelők kötnek össze a járdaszakaszokkal.

Eközben a budai hídfő átépített, kétirányú kerékpárútból és elválasztott járdából álló aluljárójában a helyükre kerültek a falakat borító panelek, amelyeket a felújítás végéig takarással védenek. A hídrekonstrukció után a budai és a pesti oldalon is tágasabb, beláthatóbb, tehát biztonságosabb aluljárókat vehetnek majd birtokukba a gyalogosok és a kerékpárral közlekedők.

 

Mindeközben a hídon

  • a medernyílás alsó függesztett állványzatát elbontották, és az útpályán közlekedők zavarása nélkül, a járdákon viszik le a hídszerkezetről;
  • ütemezetten haladnak a füzérvilágítás elemeinek és kábeleinek építésével, hamarosan az elosztószekrényeket telepítik a szakemberek;
  • nemsokára a helyükre kerülnek a pesti oldali pilont díszítő műemléki elemek, a felújított mellvédek és a konzolok.

 

A végső döntés a fővárosiak kezében van

A Lánchíd végleges forgalmi rendjéről a fővárosiak dönthetnek a Budapesti Lakógyűlésen. Az elmúlt hónapokban a közösségi közlekedés autóbuszai, a taxik, motorok, kerékpárok, rollerek, valamint a megkülönböztető jelzéssel ellátott járművek közlekedhettek a hídon. A járdák elkészültével, a teljes megnyitás után a gyalogosok mindenképpen átkelhetnek a hídon, a BKK közlekedési szakemberei – a vizsgálati eredmények alapján – az útpályán a jelenlegi forgalmi rend fenntartását javasolják.

A tervek szerint 2023 őszéig tartó kivitelezéssel kapcsolatos hírek, információk és aktualitások a www.lanchid.hu oldalon folyamatosan nyomon követhetők, a felújítás eddigi jelentősebb eseményeit pedig ezen a linken, idővonal formájában érhetik el.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ, fotó: Nyirő Simon

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...