18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

A jövő járműve Budapesten – elektromos buszt tesztelnek a fővárosban

máj 11, 2023 | országjáró

Egy héten keresztül a Budapesten közlekedők is megismerhetik a világ egyik legmodernebb, kifejezetten a nagyvárosi közlekedésre tervezett elektromos buszát: május 11-től május 18-ig a fővárosban közlekedik a Mercedes-Benz eCitaro legújabb generációs akkumulátoros hajtású járműve. A szinte zajtalanul, károsanyag kibocsátás nélkül közlekedő busz az e210-es vonalon, a Normafa és a Gyöngyösi utca között, a Lánchídon át jár, és mindenki ingyenesen próbálhatja ki azt az elkövetkezendő napokban.

 

A teljesen elektromos, alacsony padlós és klimatizált városi autóbusz május 11-től, csütörtöktől május 18-ig lesz forgalomban az e210-es autóbusz vonalán, a járat a Gyöngyösi utca M és a Normafa között, a Lánchídon át közlekedik. A jármű plusz szolgáltatásként, a 210-es busz menetrendi indulásain felül közlekedik, és ingyenesen lehet kipróbálni. A ma már szinte minden budapesti által ismert BudapestGO alkalmazásban percre pontosan nyomon lehet követni, hogy merre jár a tesztbusz, és a járat menetrendjéről is lehet tájékozódni.

Az elektromos buszt többek közt azért az e210-es vonalon tesztelik, hogy minél több, Budapestre jellemző körülmény között kipróbálhassák a járművet. Így az átlagos forgalmi viszonyoknak megfelelő angyalföldi szakasz mellett hegyvidéki területen, valamint sűrű beépítettségű belvárosi környezetben is lehet információkat szerezni a busz tulajdonságairól.

A Mercedes-Benz eCitaro típusú autóbuszt úgy tervezték meg a német szakemberek, hogy az a legeltérőbb üzemeltetési körülmények között is megbízhatóan működjön. Az összesen 250 kW csúcsteljesítményű motorokkal, valamint 590 kWh névleges teljesítményű akkumulátortelepekkel felszerelt járműtípust a világ különböző és eltérő hőmérsékleti adottságú pontjain, így a fagyos sarkköri területeken és a napsütéses spanyol forróságban is tesztelték a fejlesztés során.  A modern elektromos jármű egy teljes feltöltéssel legalább 250 kilométert tud megtenni, de optimális körülmények esetén jelentősen nagyobb is lehet a jármű hatótávolsága. Több európai nagyvárosban, például Berlinben és Hamburgban már jól szerepeltek a budapesti tesztjárműhöz hasonló elektromos buszok, ezekben a nagyvárosokban már vannak olyan vonalak, ahol kizárólag ilyen járművek közlekednek.

Budapesten fontos célkitűzés a modern, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás 2050-ig karbonsemleges Európai Uniót vízionál. A stratégiai célkitűzéseknek megfelelően a Budapesti Mobilitási Terv a zéró emissziós járművek, a villamosok mellett trolibuszok és elektromos buszok beszerzését preferálja. A fejlesztések finanszírozását – tekintettel a főváros gazdasági helyzetére – kizárólag az Európai Unió és Magyarország Kormányának társfinanszírozásával lehet biztosítani. Bíztató, hogy a mostani jármű tesztelése a Zöld Busz Program keretében, az Energiaügyi Minisztérium támogatásával, az EU célkitűzésével összhangban valósul meg.

Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt teljesen elektromos hajtású buszokat az szolgáltatóival, a BKV Zrt.-vel és az ArrivaBusszal közösen. A jelenlegi tesztüzem lehetőséget biztosít mind az utazóközönség, mind a fővárosi közösségi közlekedésben tevékenykedő szakértők tapasztalatainak gyarapítására az új generációs elektromos buszokkal kapcsolatban.

 

Forrás: BKK, fotó: Nyirő Simon

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...