19° C
Ma 2024. október 07., hétfő, Amália napja van.
19° C
Ma 2024. október 07., hétfő, Amália napja van.
Az energia és ami mögötte van

Az energia és ami mögötte van

Október 7-től lehet regisztrálni az Erőművek Éjszakája idei helyszíneire. Az esemény egyedülálló lehetőség megismerni és megérteni az energiatermelés technológiáját és a közműszolgáltatók működését” – mondta Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási...

Sikeres próbaterhelés a Bakonyban

Sikeres próbaterhelés a Bakonyban

Újabb és egyben az utolsó nagy mérföldkövéhez érkezett a gyulafirátóti viaduktok felújítása – közölte közösségi oldalán a MÁV.   A Gyökeres és a Répás-árok felett húzódó, újonnan beemelt hídszerkezeteken egy M44-es mozdonnyal végezték el a statikus és dinamikus...

Hidrogénmeghajtású autóbuszt tesztel a BKV

Hidrogénmeghajtású autóbuszt tesztel a BKV

Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát. A futurisztikus megjelenésű járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E vonalán. A BKV az utasok tapasztalatait,...

Elkészültek a tervek, új kerékpárutak épülhetnek Dél-Budán

febr 14, 2023 | országjáró

Fontos kerékpárútvonal-kapcsolatok jöhetnek létre a XI. és a XXII. kerületben a Budapestet már elérő balatoni kerékpárút fővároson belüli szakaszával. A projekt egyrészt megkönnyíti az agglomerációból a fővárosba kerékpárral ingázók napi közlekedését, másrészt elősegíti, hogy a túra-kerékpározók – a Kamaraerdőtől a Dunáig eljutva – rátérhessenek a Folyók útja elnevezésű EuroVelo 6 útvonalra. A tervezés a Fővárosi Önkormányzat és a magyar állam közös finanszírozásában, a BKK lebonyolításával valósul meg.

 

A XI. és a XXII. kerületet érintő kiemelt jelentőségű projekt célja, hogy a Budapest városhatáráig elkészült EuroVelo 14 (Budapest–Balaton-kerékpárút) útvonal folytatása mihamarabb megvalósuljon a fővároson belül is. Az EuroVelo-útvonalak véglegesítését hosszas egyeztetések előzték meg a partnerszervezetekkel. A tervek elkészültek, az engedélyeztetés alatt lévő új EuroVelo 14 kerékpárútvonal két ponton is csatlakozik majd a Duna menti EuroVelo 6 dél-budai szakaszához.

A tervezéskor fontos szempont volt, hogy kerékpárral könnyen elérhető legyen a XXII. kerületi Leányka utcai lakótelep, illetve Budafok történelmi belvárosa, továbbá a XI. kerületi kelenvölgyi és kőérberki szakasz megfelelő csatlakozási pontja, és folytatása legyen az EuroVelo 14 fővároson kívüli szakaszának.

 

A tervezett beruházásnak köszönhetően

  • a Duna menti kerékpárútról közvetlen kapcsolat jön létre a Budapest–Balaton-útvonalhoz;
  • tovább javulhat Kelenvölgy kerékpáros elérhetősége, valamint a környéken élők könnyebben megközelíthetik a lakóövezetek közelében lévő közintézményeket, boltokat, főbb közösségi közlekedési megállókat és szabadidős helyszíneket;
  • a Honfoglalás utca autós forgalomcsillapítását a kijelölt kerékpárútvonal is elősegíti, a csomóponti fejlesztésekkel csökkenthetők a közlekedési veszélyek;
  • a Hosszúréti-patak felett – a Leányka utcában és a Horogszegi határsoron – két új, a környezetbe illeszkedő kerékpároshíd biztosítaná az átjutást;
  • új kerékpáros-pihenőhely létesül a Honfoglalás utca–Horogszegi határsor csomópontnál és a Kamaraerdőnél;
  • a kamaraerdei tanösvény túraútvonalait is meg lehet közelíteni kerékpárral;
  • a Leányka utcai lakótelep mögötti kerékpárút mellett gyalogossétány is létesül a kutyafuttató irányába;
  • a Kána-tó déli partján, a villamossínpálya mellett elválasztott kerékpárút és sétány jöhet létre, ezek összehangoltan valósulhatnak meg a XI. kerület egyéb rekreációs célú fejlesztéseivel.

 

Az EuroVelo kerékpárútvonalak a teljes kontinenst behálózzák azzal a céllal, hogy megteremtsék a magas színvonalú kerékpáros turizmus feltételeit. Emellett azonban több helyen – így Budapesten is – olyan gerincutakként működnek, amelyeket nemcsak a turisták és a kikapcsolódni vágyók, hanem a munkába vagy iskolába kerékpározók is biztonságosan használhatnak.

 

A 7,6 kilométer hosszú kerékpáros-útvonal terveinek engedélyeztetése a napokban elindult. A tervezési feladatok 50-50 százalékban kormányzati és fővárosi forrásból valósulnak meg, a kiviteli tervek várhatóan 2023 őszére állnak rendelkezésre. Ezt követően a kivitelezést európai uniós forrás bevonásával tervezi megvalósítani a Főváros; sikeres pályázat esetén 2024-ben kezdődhetnek az építési munkák.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Az energia és ami mögötte van

Az energia és ami mögötte van

Október 7-től lehet regisztrálni az Erőművek Éjszakája idei helyszíneire. Az esemény egyedülálló lehetőség megismerni és megérteni az energiatermelés technológiáját és a közműszolgáltatók működését” – mondta Scherer Zsolt, a Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási...

Sikeres próbaterhelés a Bakonyban

Sikeres próbaterhelés a Bakonyban

Újabb és egyben az utolsó nagy mérföldkövéhez érkezett a gyulafirátóti viaduktok felújítása – közölte közösségi oldalán a MÁV.   A Gyökeres és a Répás-árok felett húzódó, újonnan beemelt hídszerkezeteken egy M44-es mozdonnyal végezték el a statikus és dinamikus...

Hidrogénmeghajtású autóbuszt tesztel a BKV

Hidrogénmeghajtású autóbuszt tesztel a BKV

Magyarországon elsőként a BKV teszteli a Mercedes-Benz új, elektromos-hidrogén hajtással rendelkező, városi csuklós autóbuszát. A futurisztikus megjelenésű járművel október 8. és 16. között díjmentesen lehet utazni a 8E vonalán. A BKV az utasok tapasztalatait,...