Az építkezés megkezdése után jelentős változtatások történtek a kivitelezésben. Az eredeti tervekben nem szerepelt a beruházás alatt elkerülő alternatívaként, azt követően normál városi útként funkcionáló Csokonai Vitéz Mihály utca meghosszabbítása, a hídnál található P+R parkoló megépítése, a Kisfaludy utcai közúti híd teljes felújítása, valamint Martinkertvárost a Szinva-parti kerékpárúttal 420 méter hosszúságban összekötő új kerékpárút kialakítása sem. Ezek az utólagos kiegészítések előnyére váltak a teljes beruházási csomagnak.
A beruházás előnyeit a mai naptól érezhetik a közlekedők, mivel az Y-híd, az új körforgalom és a Vörösmarty utca négysávossá bővítésének átadásával – valamint a kapcsolódó beruházások jövő tavaszi befejezésével – megszűnnek a környéken csúcsidőben jelentkező torlódások és egyszerűbbé válik a Tiszai pályaudvar megközelítése is.
A formája alapján csak Y-hídként emlegetett átkelő javítja Martinkertváros elérhetőségét, így az ott élők gyorsabban juthatnak el a városközpontba. A részben előre gyártott elemekből álló, részben monolit vasbeton szerkezetű, 12+4 támaszú, háromágú híd kiváltja a korábbi szintbeli vasúti kereszteződést. A híd szerkezete 18 ezer m3 monolit vasbeton felhasználásával készült, 4800 m előregyártott hídgerenda beépítésével és a támfalakat 3700 db helyszínen gyártott betonelemből készítette el a kivitelező. A hídágak találkozásánál jelzőlámpás forgalomszabályozást építettek ki. A hídon átlátható, üveg zajvédő falelemeket emeltek, gyalogos közlekedést biztosító felvonókat és lépcsőket alakítottak ki. Az Y-hídnak a közlekedési funkcióin kívül a városképi jelentősége is óriási. Robosztus méretei ellenére a városi környezetből egyáltalán nem lóg ki, olyan híd épült, amely belesimul környezetébe. A Vörösmarty utca 570 méter hosszúságban kétsávosról négysávosra bővült, kanyarodó sávok építésével. Ez vezet fel az Y-hídra, amelynek egyik ága a Martinkertváros felé, a másik pedig a Tiszai pályaudvar felé tart. Az új 2×2 sávos Vörösmarty utca a mai kornak megfelelő, rendezett városkép kialakításának egyik alapja, amely a szintén 2×2 sávos kialakítású Y-híddal együtt hozzájárul ahhoz, hogy a gépjárművel közlekedők gördülékenyebb városi közlekedésben vehessenek részt.
A Király és a Vörösmarty utcák keresztezésében a meglévő jelzőlámpás csomópont helyén új, korszerű, háromsávos, jelzőlámpával szabályozott turbó rendszerű körforgalom épült, ahol a jelzőlámpák 0-24 órás időintervallumban biztosítják a biztonságos közlekedést. A turbó körforgalom olyan többsávos csomópont, melyben párhuzamosan vezetett sávokat az útfelületből kiemelkedő bordákkal választanak el. Ezért alapfeltétel, hogy a közlekedők a tovább haladási irányuknak megfelelő forgalmi sávot válasszák, így a csomópontban az áthaladás gyorsabbá és biztonságosabbá válik.