Palkovics László a hajtásrendszerek változása mellett szólt az önvezető rendszerek gyors térnyeréséről is, amelyekhez rendelkezésre állnak a technológiai feltételek, ám „az a kérdés, hogy rábízhatjuk-e magunkat ezekre”. Megjegyezte, hogy Németországban a 3-as szintű önvezetés bevezetésére a jogszabályokat előkészítették, de még nem vezették be, miközben Magyarország is dolgozik a jogszabályi környezet megteremtésén, mert „nem szeretnénk ebben sem lemaradni a németektől”.
A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a modern autóiparban kiemelkedő szerepe lesz az akkumulátornak, és annak gyártásában Magyarország nagyon jól áll, hiszen Európában itt van a legnagyobb akkumulátorgyártó kapacitás, és „a kínai CATL debreceni gyárának bejelentésével ez még sokáig így is lesz”. Palkovics László beszélt arról is, hogy mindhárom német prémium autógyártó jelen van az országban, és már nem csak gyártanak, hanem komoly kutatás-fejlesztést is megvalósítanak. Ezt Magyarország, amely high-tech ország kíván lenni, és a gyártás területén a világ ötödik legmodernebb országa, mindenben támogatja – fűzte hozzá. (MTI)