-2° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
-2° C
Ma 2025. január 20., hétfő, Fábián és Sebestyén napja van.
Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...

Palkovics: olyan kihívások előtt áll az autóipar, mint 100 évvel ezelőtt

okt 14, 2022 | praxis

Olyan kihívások előtt áll az autóipar, mint 100 évvel ezelőtt, amikor az automobilitás elindult – jelentette ki a technológiai és ipari miniszter október 14-én Dunaújvárosban, A jelen és jövő közlekedése okosan címmel rendezett konferencián.

 

Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy többféle jövő körvonalazódik az autózásban. A legnagyobb kihívás szerinte, hogy az EU 2035-re szeretné, ha az autógyártás zéró karbon-kibocsátású lenne, de ez nem egyértelműen a villannyal hajtott autók gyártását jelenti kizárólag, mivel a jogszabály megengedi karbonneutrális üzemanyagokkal, vagyis hidrogénnel vagy szintetikus üzemanyaggal hajtott járművek gyártását is. A miniszter a megoldandó feladatok közé sorolta a zéró kibocsátás mellett a fenntarthatóságot, a megújuló üzemanyagok területét, a technológiai- és versenyképességi kihívásokat, valamint a változó fogyasztói szokásokat, miközben háború és vírushelyzet is nehezíti a célok elérését.

Palkovics László a hajtásrendszerek változása mellett szólt az önvezető rendszerek gyors térnyeréséről is, amelyekhez rendelkezésre állnak a technológiai feltételek, ám „az a kérdés, hogy rábízhatjuk-e magunkat ezekre”. Megjegyezte, hogy Németországban a 3-as szintű önvezetés bevezetésére a jogszabályokat előkészítették, de még nem vezették be, miközben Magyarország is dolgozik a jogszabályi környezet megteremtésén, mert „nem szeretnénk ebben sem lemaradni a németektől”.

A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a modern autóiparban kiemelkedő szerepe lesz az akkumulátornak, és annak gyártásában Magyarország nagyon jól áll, hiszen Európában itt van a legnagyobb akkumulátorgyártó kapacitás, és „a kínai CATL debreceni gyárának bejelentésével ez még sokáig így is lesz”. Palkovics László beszélt arról is, hogy mindhárom német prémium autógyártó jelen van az országban, és már nem csak gyártanak, hanem komoly kutatás-fejlesztést is megvalósítanak. Ezt Magyarország, amely high-tech ország kíván lenni, és a gyártás területén a világ ötödik legmodernebb országa, mindenben támogatja – fűzte hozzá. (MTI)

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Európai és amerikai autógyárak zárhatnak be az idén

Több alacsony kihasználtságú európai és észak-amerikai autógyár bezárására vagy eladására kerülhet sor az idén, mivel az autógyártók kapacitásfelesleggel küzdenek, miközben nő az árverseny – közölte a Gartner kutató- és tanácsadó cég január 16-án.   A jelentés...