18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Palkovics: olyan kihívások előtt áll az autóipar, mint 100 évvel ezelőtt

okt 14, 2022 | praxis

Olyan kihívások előtt áll az autóipar, mint 100 évvel ezelőtt, amikor az automobilitás elindult – jelentette ki a technológiai és ipari miniszter október 14-én Dunaújvárosban, A jelen és jövő közlekedése okosan címmel rendezett konferencián.

 

Palkovics László felhívta a figyelmet arra, hogy többféle jövő körvonalazódik az autózásban. A legnagyobb kihívás szerinte, hogy az EU 2035-re szeretné, ha az autógyártás zéró karbon-kibocsátású lenne, de ez nem egyértelműen a villannyal hajtott autók gyártását jelenti kizárólag, mivel a jogszabály megengedi karbonneutrális üzemanyagokkal, vagyis hidrogénnel vagy szintetikus üzemanyaggal hajtott járművek gyártását is. A miniszter a megoldandó feladatok közé sorolta a zéró kibocsátás mellett a fenntarthatóságot, a megújuló üzemanyagok területét, a technológiai- és versenyképességi kihívásokat, valamint a változó fogyasztói szokásokat, miközben háború és vírushelyzet is nehezíti a célok elérését.

Palkovics László a hajtásrendszerek változása mellett szólt az önvezető rendszerek gyors térnyeréséről is, amelyekhez rendelkezésre állnak a technológiai feltételek, ám „az a kérdés, hogy rábízhatjuk-e magunkat ezekre”. Megjegyezte, hogy Németországban a 3-as szintű önvezetés bevezetésére a jogszabályokat előkészítették, de még nem vezették be, miközben Magyarország is dolgozik a jogszabályi környezet megteremtésén, mert „nem szeretnénk ebben sem lemaradni a németektől”.

A tárcavezető hangsúlyozta, hogy a modern autóiparban kiemelkedő szerepe lesz az akkumulátornak, és annak gyártásában Magyarország nagyon jól áll, hiszen Európában itt van a legnagyobb akkumulátorgyártó kapacitás, és „a kínai CATL debreceni gyárának bejelentésével ez még sokáig így is lesz”. Palkovics László beszélt arról is, hogy mindhárom német prémium autógyártó jelen van az országban, és már nem csak gyártanak, hanem komoly kutatás-fejlesztést is megvalósítanak. Ezt Magyarország, amely high-tech ország kíván lenni, és a gyártás területén a világ ötödik legmodernebb országa, mindenben támogatja – fűzte hozzá. (MTI)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...