19° C
Ma 2023. június 08., csütörtök, Medárd napja van.
19° C
Ma 2023. június 08., csütörtök, Medárd napja van.
Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szab a kormány a jövőben a külterületek belterületbe vonásának, különösen a balatoni térségben – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) építészeti államtitkára június 8-án Balatonfüreden a Portfolio Balaton Business Forum 2023 rendezvényen.  ...

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

11 százalék. Az eredeti tervekhez képest átlagosan ekkora pluszköltséget jelent az ágazat szereplőinek az utómunkák elvégzése. Az építőipari szoftverét a magyar piacon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar 15 európai országban* – köztük Magyarországon –, összesen...

Lánchíd-felújítás: szerkezetkész aluljárók lent, precíz munka fent

máj 26, 2022 | országjáró

Tágasabbak, beláthatóbbak és biztonságosabbak lesznek a Lánchíd hídfőiben lévő, kiszélesített aluljárók, amelyek szerkezetkészen várják a további munkákat. Az átkelő felújítása is ütemterv szerint halad, a függesztő orsók eltávolítása, majd visszahelyezése azonban nagy odafigyelést igényel, nehogy megváltozzon közben a láncokról leérkező függesztő rudak terhelése.

 

Szerkezetkész állapotban vannak a Lánchíd hídfőiben lévő aluljárók. A betonozási, vasszerelési és szigetelési munkák után a budai aluljáróban már a burkolat alatti elektromos védőcsövek lefektetésénél tartanak a szakemberek. A kivitelező munkatársai a korábban kör keresztmetszetű aluljárókat a pesti és a budai oldalon is kiszélesítették: egyenes falakat építettek, illetve tágasabb, téglalap alakú keresztmetszetet alakítottak ki, ezért azok jobban beláthatók, és így biztonságosabbak lesznek az arra közlekedőknek.

A budai hídfőben a három méter széles kerékpáros aluljáró helyén egy megváltozott vonalvezetésű, több mint négy méter széles átjáró készült, ennek köszönhetően a kétirányú kerékpárút mellett egy elválasztott járda is épülhet a gyalog közlekedőknek.

A pesti oldalon a korábbi gyalogos-aluljárót 4,1 méteresre szélesítették ki, hogy a későbbiekben lehetséges legyen a kerékpárral közlekedők áthaladása is.

A szakemberek egyszerre mindig csak az aluljárók egyik felén dolgoztak, így tudták fenntartani a hídfők megfelelő terhelését, és biztosítani a gépek zavartalan behajtását a Lánchíd közepén folytatott munkákhoz. A védőcsövek bevezetése után kezdődhetnek a villanyszerelési és az építészeti munkák, végül az aluljárók oldalfalaira kéregpanel-burkolat kerül majd.

Folyamatosan zajlik közben a függesztő orsók vizsgálata. Ezek a szerkezetek kötik össze a láncokról leérkező függesztő rudakat a híd kereszttartóival. A felújítás során a tervezők, valamint a műszaki ellenőrök közösen kiválasztották és megjelölték azokat az elemeket, amelyeket ellenőrzésre kivesznek, majd a Budapesti Műszaki Egyetem szakértői egyesével megvizsgálnak.

Ha a mérnökök az állapotuk miatt indokoltnak tartják, a régi orsókat a terveknek megfelelően legyártott újakra cserélik. Egy-egy ilyen orsó 10-12 tonnás terhet visel, ezért az eltávolításuk és a visszahelyezésük során is különleges eszközökre, illetve nagy odafigyelésre van szükség, hogy a rudak terhelése ne változzon közben.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szabnak a külterületek belterületbe vonásának

Gátat szab a kormány a jövőben a külterületek belterületbe vonásának, különösen a balatoni térségben – mondta az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) építészeti államtitkára június 8-án Balatonfüreden a Portfolio Balaton Business Forum 2023 rendezvényen.  ...

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

Nagy árat fizet az építőipar az utómunkákért

11 százalék. Az eredeti tervekhez képest átlagosan ekkora pluszköltséget jelent az ágazat szereplőinek az utómunkák elvégzése. Az építőipari szoftverét a magyar piacon is forgalmazó, bécsi székhelyű PlanRadar 15 európai országban* – köztük Magyarországon –, összesen...