Tizenkét pályázat érkezett a szigetszentmiklósi József Attila-telep hévmegálló környezetének megtervezésére – közölte közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.
Szigetszentmiklós a ráckevei hév által érintett legnagyobb település, jóval többen élnek itt (40 ezer fölött van a lakosságszám), mint a megyeszékhely Salgótarjánban vagy Szekszárdon. A város fő hévmegállója lakótelepek szomszédságában a József Attila-telep. Ez volt az egyik ok, amiért a H6-os vonal fejlesztésén belül az itteni megálló környezetének megtervezésére külön építészeti tervpályázatot írt ki a BFK. A másik, hogy a sűrűn beépített területen nem egyszerű a P+R parkolók elhelyezése, márpedig itt szükség van rájuk, tehát a parkolóházra is vártuk az ötleteket az indulóktól. A beadási határidő május 10-e volt, 12 munka érkezett, az értékelés most kezdődik, nyertest június harmadikán hirdetünk – írta Vitézy Dávid.
A tervezési program egy kapuként szolgáló minőségi, zöld városi előtér, továbbá az ingázási igényeket kiszolgáló P+R parkolóház megépítését vázolja. A H6-os hév fejlesztése a BFK és MÁV-HÉV Zrt. irányításával folyik, a pálya és a megállók felújítását a Főmterv és a Kontúr Csoport konzorciuma tervezi, így József Attila-telep megállónál ehhez kell illeszkednie az új előtérnek és a parkolóháznak. A József Attila-telep ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja. A beruházásnak köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500 főre növekedhet az utasszám.