18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

12 pályázat érkezett a hévmegálló környezetének tervezésére

máj 11, 2022 | országjáró

Tizenkét pályázat érkezett a szigetszentmiklósi József Attila-telep hévmegálló környezetének megtervezésére – közölte közösségi oldalán Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

 

Szigetszentmiklós a ráckevei hév által érintett legnagyobb település, jóval többen élnek itt (40 ezer fölött van a lakosságszám), mint a megyeszékhely Salgótarjánban vagy Szekszárdon. A város fő hévmegállója lakótelepek szomszédságában a József Attila-telep. Ez volt az egyik ok, amiért a H6-os vonal fejlesztésén belül az itteni megálló környezetének megtervezésére külön építészeti tervpályázatot írt ki a BFK. A másik, hogy a sűrűn beépített területen nem egyszerű a P+R parkolók elhelyezése, márpedig itt szükség van rájuk, tehát a parkolóházra is vártuk az ötleteket az indulóktól. A beadási határidő május 10-e volt, 12 munka érkezett, az értékelés most kezdődik, nyertest június harmadikán hirdetünk – írta Vitézy Dávid.

A tervezési program egy kapuként szolgáló minőségi, zöld városi előtér, továbbá az ingázási igényeket kiszolgáló P+R parkolóház megépítését vázolja. A H6-os hév fejlesztése a BFK és MÁV-HÉV Zrt. irányításával folyik, a pálya és a megállók felújítását a Főmterv és a Kontúr Csoport konzorciuma tervezi, így József Attila-telep megállónál ehhez kell illeszkednie az új előtérnek és a parkolóháznak. A József Attila-telep ma is Szigetszentmiklós legfontosabb, napi 4300 utas átszállását biztosító közlekedési csomópontja. A beruházásnak köszönhetően az előrejelzés szerint napi 7500 főre növekedhet az utasszám.

„A mostani megállót keleti irányban kétszáz méterrel arrébb toljuk a Csépi úthoz, ahol a Bucka városrészbe vezető szűk aluljárót átépítjük, kibővítjük. Elhelyezkedése kedvezőbb lesz, nem közvetlenül a lakóépületek mellett állnak meg a szerelvények, ugyanakkor a lakótelep tengelyébe kerül, így mind északról, a Gyári útról, mind a Csépi úton bekötött déli városrész felől javul a megközelíthetősége. Mindkét irányból jól elérhetőek lesznek a peronok” – részletezte a BFK irányítója.

Az új parkolóházról Vitézy Dávid azt írta, a Gyári út felől is jól megközelíthető új parkolóházban három szint áll majd az átszállók rendelkezésére. Legalább 180 gépjármű befogadására alkalmas épületet kell megtervezni. Négy parkolóhely lesz a mozgáskorlátozottaknak. Négy hely elektromos gépjárművek töltésére. Az épület száz kerékpár befogadására is alkalmas lesz. Három kiskereskedelmi üzlet létesül. Akadálymentes mosdó is épül.

A parkolóházzal mind látványában mind funkcióiban összhangban álló előtér szerepe a megérkezés, kellemes átmeneti tartózkodás, illetve áthaladás biztosítása. A tervező feladata az építmény földszinti részén a kiskereskedelmi és a forgalomhoz kapcsolódó vendéglátó egységek elhelyezésének. A koncepciótervnek ötleteket kell adnia a hév- és buszforgalomhoz kapcsolódó jegyautomaták, hirdetmények esztétikus elhelyezésére.

A parkolóháztól keletre eső, rendezetlen területre beépítési javaslatot vár a beruházó, amely épít az hévállomás közelségére, funkcióival és beépítési karakterével erősíti a terület városközponti szerepét, javítja a településképet, azonban ennek megvalósítása nem része a hévfejlesztésnek. (forrás: Facebook/Vitézy Dávid)

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...