1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Hidrogén-meghajtású buszt tesztelnek Budapesten

márc 17, 2022 | piac

Egy Solaris gyártmányú, hidrogénhajtású autóbuszt tesztel a BKK szolgáltatója, az ArrivaBus Kft. a fővárosban. A kipufogógáz helyett vizet termelő járművel március 16. és 18. között találkozhat a budapesti utazóközönség a 105-ös busz vonalán. A buszt mindenki ingyen kipróbálhatja a háromnapos teszt során.

 

A károsanyag-kibocsátásmentes Solaris Urbino 12 hydrogen típusú buszt három napon keresztül, március 16-tól 18-ig teszteli a BKK és az ArrivaBus Kft. a főváros útjain. Az alacsonypadlós és környezetbarát jármű a 105-ös busz vonalán h105-ös jelzéssel közlekedik. A járművön ingyenesen lehet utazni, így bárki kipróbálhatja azt.

A Solaris forradalmian új technológiát képviselő, kizárólag hidrogén hajtású Urbino 12 hydrogen típusú autóbusza 15 méter hosszú, és 37 ülőhely van rajta. A jármű különlegessége, hogy az üzemeltetése során kipufogógáz helyett víz keletkezik, így teljes mértékben károsanyag-kibocsátásmentes. A tesztbusz rendkívül csendes, egy feltöltéssel több mint 350 kilométert is meg tud tenni, és a fosszilis üzemanyagokhoz hasonlóan néhány perc alatt teletankolható. A buszról további információkat a gyártó honlapján találni.

Az ArrivaBus Kft., mint a Deutsche Bahn csoporthoz tartozó, egész Európában jelen lévő szolgáltató több mint 20 éve részese a budapesti közösségi közlekedésnek. A vállalat elkötelezett a környezetbarát járművek tesztelése és alkalmazása mellett, így mindent megtesz annak érdekében, hogy károsanyag-kibocsátásmentes járműveket hozzon Budapestre, egyelőre tesztelési céllal.

A jármű tesztjénél kiemelt szempont, hogy minél több üzemeltetési tapasztalatot szerezzenek az ArrivaBus Kft. szakemberei. Mivel a jövőben egyre több zéró kibocsátású jármű megjelenése várható a közösségi közlekedésben, a járművek üzemeltetőjénél rendkívül fontosnak tartják, hogy időben elkezdhessék a felkészülést. A teszt során a fogyasztást, a jármű műszaki adatait figyelik, de az utaskomfort, az utazási élmény is fontos része a próbáknak. Emellett természetesen a járművezetők beszámolóit is meghallgatják a vezetési tapasztalatokról.

A lokális károsanyag-kibocsátás csökkentése szempontjából Budapesten is alapvető fontosságú, hogy minél kevesebb fosszilis energiát használjanak fel a közösségi közlekedésben részt vevő járművek. Az Európai Bizottság által meghirdetett Zöld Megállapodás célja, hogy az Európai Unió 2050-re karbonsemlegessé váljon. A Fővárosi Közgyűlés 2019-ben fogadta el a Budapesti Mobilitási Tervet. Ennek egyik fontos célkitűzése a korszerű, környezetbarát járművek használata a fővárosi közösségi közlekedésben. Az elmúlt időszakban a Budapesti Közlekedési Központ több alkalommal is tesztelt modern, károsanyag-kibocsátásmentes buszokat az ArrivaBus Kft.-vel és a BKV Zrt.-vel együttműködésében. Hosszú távú cél a közösségi közlekedésben használt járművek zéró emisszióssá tétele, a Budapesti Közlekedési Központ a készülő járműstratégiájában vizsgálja ennek a pontos feltételeit.

 

Forrás: BKK

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...