-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
-2° C
Ma 2025. január 21., kedd, Ágnes napja van.
Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...

Átadták a moszkvai nagy metrógyűrű 10 állomását

dec 7, 2021 | kitekintő

Átadták december 7-én a moszkvai Bolsaja Kolcaveja (Nagy Gyűrű) metróvonal egy újabb 20 kilométeres szakaszát, tíz megállóval.
 

 

Az új szakasz avatásán Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester elmondta, hogy ezzel a projekt 70 százaléka megvalósult, és a nagy metrógyűrű utolsó kilenc állomásának megnyitása 2023-ban várható. A nagy gyűrűvonalról 44 irányba lehet majd átszállni a felszíni vasútvonalakra és a fővárosi metró sugár irányú vonalaira. Szobjanyin szerint a projekt a felszíni Moszkvai Központi Gyűrű vasútvonallal együtt új támogató keretét képezi majd Moszkva teljes közlekedési rendszerének.

Az avatási ünnepséghez videókapcsolaton keresztül csatlakozott Vlagyimir Putyin elnök is. A polgármesteri hivatal szerint az új szakasz 1,4 millió moszkvai számára könnyíti majd meg a közlekedést. Az új állomásokat az első időben mintegy 600 ezer ember fogja használni, számukra a városon belüli utazás 35-45 perccel rövidül le.

A mozgáskorlátozottak számára is megközelíthetően kialakított Bolsaja Kolcevaján csak új vonatok közlekednek majd. Az utasok a moszkvai metró telefonos alkalmazásában megnézhetik, mennyire zsúfolt a beérkező szerelvény, és kiválaszthatják maguk számára a legszabadabb kocsit. A nagy metrógyűrűn, amelyet 2018-ban kezdtek el építeni, és amely a régi gyűrűvonaltól mintegy tíz kilométerrel kijjebb fogja össze a sugár irányú metróvonalakat, összesen 31 állomást létesítenek. Teljes hossza körülbelül 70 kilométer lesz, amivel elnyerheti a világ leghosszabb vonala címet. (MTI)

 

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Innováció és fenntarthatóság az ablakgyártásban: GEALAN módra

Az építőipar innovációinak és nem utolsó sorban a fenntarthatósági törekvéseinek köszönhető termékek és szolgáltatások, illetve ezeknek a nagyközönséggel történő megismertetése a célja a BAU 2025 szakvásárnak, ahol az ablakipar egyik vezető profilgyártója, a GEALAN...

Anyaság és karrier építőmérnökként

Anyaság és karrier építőmérnökként

Az alábbiakban a newcivilengineer-en megjelent cikket közöljük, melyben Trea Crozier brit építőmérnök osztja meg gondolatait a szakma és magánélet egyensúlyáról személyes tapasztalatai alapján.   Amikor felfedeztem a műszaki jellegű előadások iránti szeretetemet,...