A mellette található a XX. század elején épült, vasúti hangulatot idéző földszintes épület, amelyben a múzeum étterme és kávézója lesz. Ez az épület állt a Kertem bárpultja mögött idén a nyári hónapokban, talán így sokan könnyebben azonosítják.
A négy épület közül a legészakibb, 1970-es években épült mozdonymérlegház is megmarad, új funkciót kap: a múzeum itt egy kisebb restaurátorműhelyt rendez majd be, ahol terveink szerint egy-egy nagyobb jármű felújításában – önkéntességi programban a múzeumi dolgozókon kívül érdeklődők, közlekedésbarátok is részt vehetnek majd.
A negyedik újjászülető épület a Dízelcsarnok mögött közvetlenül a terület egyetlen, a második világháborút túlélt épülete, egy vasúti hangulatú raktár, ebben rendezvény- és kiállítótér is elhelyezésre kerül. Az épületben az Északi Járműjavító egykori gazdag kulturális életét továbbvivő társadalmi funkciók is megjelenhetnek. A könnyebb azonosítás kedvéért idén nyáron a Kertem területe és a múzeum között álló régi épületről van szó.
Az új Közlekedési Múzeum terveinek elkészítésére kiírt nemzetközi tervpályázaton 2019-ben a zsűri egyöntetű döntéssel a New York-i Diller Scofidio + Renfro világhírű építészirodát és magyar partnerét, az Ybl-díjas Noll Tamás vezette M-Teampannon építészirodát választotta ki győztesnek. A beruházást teljes egészében a kormány döntése szerint a központi költségvetés finanszírozza.
Az új Közlekedési Múzeum a korábbinál kétszer nagyobb állandó kiállítással, egy barnamezős terület átfogó, vasúti megállóhely fejlesztést is magába foglaló rehabilitációjával, új közösségi tereivel és új minőségi zöldfelületeivel az egész városrész, Kőbánya és Józsefváros elhagyatott ipari, vasúti területeinek megújulásának katalizátora lehet. Egy olyan új, nemzetközi színvonalú, családbarát kulturális negyed kialakítása a cél, amely a környék további fejlődését is elősegíti – írta Vitézy Dávid.