0° C
Ma 2024. november 22., péntek, Cecília napja van.
0° C
Ma 2024. november 22., péntek, Cecília napja van.
A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...

Áruszállítás újradefiniálva

szept 23, 2021 | kitekintő

A HyperloopTT és a Mormedi egy olyan fenntartható teherszállítási rendszert mutatott be, amely repülőgép sebességgel mozog, miközben a nagysebességű vasút energiahatékonyságával működik.
 

 

Hyperloop Transportation (HyperloopTT) a Mormedi tervező és innovációs vállalkozással közösen bemutatták fejlesztésüket, mely egy olyan teherszállító kapszula és autonóm (vagyis önvezető) elektromos teherszállító ötvözetét jelenti, amely lehetővé teszi a kapacitás és a hatékonyság növelését a logisztikai ágazatban, miközben csökkentik a környezetszennyezést és a kikötők zsúfoltságát.

Az alternatív megoldás célja, hogy kiváltsa a fosszilis energiahordozókat elégető nehéz tehergépjárműveket. A rendszer már a tanúsítási tervellenőrzésre vár, a HyperPort megvalósításának következő lépése egy VR – virtuális valóság – program lesz, amelyet az ITS Kongresszuson, a világ legnagyobb mobilitási kiállításán, Hamburgban 2021. október 11-15. között ismerhetnek meg az érdeklődők. A fejlesztők bemutatkozó anyaga szerint az egyedülálló, szabadalmaztatott technológia alkalmazásával és egy kiforrott üzleti modell segítségével a HyperloopTT a közlekedést és az áruszállítást 100 év után megreformáló projektet mutat be. A HyperloopTT európai kutatása és fejlesztési központja Toulouse-ban, Franciaországban, az űrkutatás európai fővárosában van, itt található a világ első és egyetlen teljes körű tesztrendszere. A vállalkozás 2019-ben adta ki az első átfogó megvalósíthatósági tanulmányt a hiperhurokrendszer elemzéséről, amely megállapította, hogy a rendszer gazdaságilag és műszakilag megvalósítható, és kormányzati támogatás nélkül is nyereséget termel.

Magát a HyperloopTT-t 2013-ban alapította egy több mint 800 fős csapat – mérnökök, kreatív szakemberek és technológusok – 52 multidiszciplináris csoportba rendezve, 50 vállalati és egyetemi partnerrel. Központja Los Angelesben, Kaliforniában található, illetve Toulouse-ban, Franciaországban van. A hamburgi kikötő terminálüzemeltetőjével – Hamburger Hafen und Logistik Aktiengesellschaft – közös céget hoztak létre, ennek eredménye egy tesztelési céllal megépített átrakóállomás, egy 300 láb hosszú teherforgalmi útvonal speciális teherkapszulával együtt, és egy rakodódokk.

A jelenlegi iparági szabványok szerint tervezett HyperPort egy plug-n-play – azaz különösebb átépítést nem igénylő megoldást – kínáló rendszer; naponta 2 800 konténert képes mozgatni egy zárt működési környezetben. Ennek lényege, hogy kiküszöböli az átrakodást, növelve így a megbízhatóságot, a hatékonyságot és a munkavállalók biztonságát.

A HyperPort kapszulák két szabványos 20 lábas vagy egy 40 vagy 45 lábas konténert képesek szállítani repülőgép sebességgel. „Átalakítjuk az ellátási láncokat, miközben értékes tengerparti ingatlanokat tudunk visszaadni a környező közösségeknek” – nyilatkozta Andres De Leon, a HyperloopTT vezérigazgatója, hozzátéve, hogy a technológia egyben jelentős bevételi lehetőséget is jelent a kikötőüzemeltetők számára a világ minden táján.

A teherkapszulát úgy tervezték, hogy megfeleljen a nagysebességű áruszállítás műszaki követelményeinek; ezeket küldik be a városok között lefektetendő alacsony nyomású csövekbe. Mivel a rakományok a nagy sebességű továbbításnak köszönhetően gyorsabban forognak, ez a megoldás csökkenti a kikötők által elfoglalt hatalmas területet. Jaime Moreno, a Mormedi alapítója és vezérigazgatója a következőket mondta el ennek kapcsán: „Büszkék vagyunk arra, hogy a Mormedi tagja lehet ennek az élvonalbeli csapatnak. A tervezők és a mérnökök keményen dolgoztak, hogy a valóságban is működő megoldást találjanak ki. Az autonóm integrált hiperhurok azt mutatja meg, hogy miként lehet a rakományokat fenntarthatóbb és hatékony módon szállítani.

 

Forrás: Engineering Magazine – Engineering Magazine 2021. július/augusztus

 

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...