A projekt célja átszállásmentes, gyors, kötöttpályás eljutási lehetőség megteremtése Budapest belvárosa, a külső kerületek (X., XIV. és XVI.) és Csömör, Gödöllő, Kistarcsa, Kerepes, Mogyoród között. Ugyancsak szükséges a kapcsolódó járműbeszerzés előkészítése.
Az Örs vezér terénél össze lesz kötve a jelenlegi metróvonal a hévvel. A beruházás zömét a gödöllői és a csömöri vonalon a pálya újjáépítése, a megállók akadálymentesítése, P+R autóparkolók, B+R kerékpártárolók létesítése teszi ki. A tervek készítésekor kiemelt figyelmet kap a hév elvágó hatásának csökkentése, a szintbeni útátjárók megszüntetése. A településszerkezeti változásokat figyelembe véve jelentősen megváltozik a megállók elhelyezkedése, oda kerülnek, ahol az emberek jelentős számban laknak, illetve ahol át lehet majd szállni a vasútra – magyarázta Vitézy. Mint írta, a kelet-pestiek hosszú ideje igényelték és várják a két közlekedési eszköz összekötését, ami a gyakorlatban a hév nyomvonalán a metró meghosszabbítását jelenti. Így újabb budapesti kerület (XVI.) lesz elérhető közvetlenül a metróval. Ezzel egy olyan átjárható rendszer jön létre, amely átszállást, időt takarít meg a metrót és a hévet, továbbá a most még személyautót igénybe vevők számára.
A projektnek meglehetősen hosszú a múltja, sok-sok évnyi civil javaslattevő, kezdeményező munka után 2012 és 2015 között még az általam vezetett BKK rendelte meg a megvalósíthatósági tanulmányokat, majd 2015-ben a Fővárosi Közgyűlés finanszírozta a folytatást, a városhatáron belüli szakaszok részletes tervezését. Így a BKK 2016-ban keretjellegű közbeszerzést írt ki. Ezt a Főmterv nyerte meg. A tervezési folyamat egyes fázisai megtörténtek, de bizonyos hatósági engedélyeket nem sikerült elsőre megszerezni, a kerületekkel viták alakultak ki, a tervezés elakadt, ráadásul közben a hévek állami fenntartásba kerültek. A Fővárosi Közgyűlés 2020. február 26-án arról döntött, hogy nem folytatják a projektet saját finanszírozásban tovább, ezt követően az előkészítés elakadt. A kormány ezután döntött úgy, hogy átveszi a fejlesztést, tekintettel arra is, hogy a hévek fenntartása időközben állami feladat lett és a hév-vonalak fejlesztéséért felelős szervezetként létrejött a BFK. A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa 2020 október 15-én támogatta ezt, arról született döntés, hogy a keretmegállapodásban és az egyéb szerződésekben a BKK helyére a BFK lép. A Kormány 2021. március 8-ai határozatával döntött arról, hogy a beruházás tervezésével a BFK-t bízza meg és biztosította az uniós forrásokat. A tervek elkészítésének a határideje 2023, a kivitelezés leghamarabb ezt követően kezdődhet meg az építési források rendelkezésre állásának függvényében. Ezt követően több éves építési és járműbeszerzési folyamat következik, ez után vehetik majd birtokba az utasok az összekötött rendszert.