Budapesten feltétlenül szükség van újabb parkokra – írta Vitézy Dávid –, a rendszerváltás óta ugyanis folyamatosan visszaszorulnak a rendezett, jól funkcionáló zöldterületek. A műholdas vizsgálatok szerint nagyjából stagnál az összes zöldfelület mértéke, de az adatokat lebontva az látszik, hogy az erdők, parkok, fasorok csökkenő területét csak az elhanyagolt, spontán bezöldülő, főképp vasúti területek, töltésoldalak, fölhagyott pályaudvari zónák ellensúlyozzák. Elsődleges érdek tehát a városi parkok bővítése. Már a 19. században az akkori várost, a mai belvárost gyűrű alakban övező zöld sávot álmodtak a város tervezői. Nyugaton a Budai-hegységgel ez megvan, ám Óbudától a pesti oldalon át Dél-Budáig a beépítés miatt ez a zöld gyűrű nem tudott összefüggően megvalósulni, csupán egymástól elkülönülten sorakoznak ebben az ívben olyan nagyobb parkok, mint a Margitsziget, a Városliget és a Népliget. A Csepeli közpark ebbe a rendszerbe illeszkedik logikusan, a Dél-Budapesti térség fontos zöldje lesz.
Ha a lényegesen kisebb Kopaszi-gát népszerűségéből indulunk ki, a Csepeli közpark egészen biztosan sikerre ítéltetett. Elsősorban bizonyára Csepel 80 000 lakója jár majd ide, hiszen a hév közvetlen eljutást biztosít ide. A BFK és a MÁV-HÉV Zrt. ráadásul a csepeli vonal fejlesztésén is dolgozik, a H7-es délen, Csepelen egy megállóval hosszabb lesz, északon pedig a felszín alatt (a H6-os ráckevei vonallal együtt) egészen a Kálvin térig ér majd. Így még többen, akár a belvárosból is néhány perc alatt juthatnak az új parkba. Ugyancsak folyik a tervezése a NIF Zrt. és a BFK irányításával a már említett új hidaknak és a kapcsolódó úthálózatnak Budáról Csepelre a Galvani utca, Csepelről Pestre pedig az Illatos út vonalában. Ezen az új tengelyen villamos is jár majd, összekötve a Határ utat a XI. kerülettel, így Budáról és Pestről is könnyen elérhető lesz majd a park.
Ferencvárossal különösen szerves lesz a Csepeli közpark kapcsolata. A mesterterv szerint a Soroksári-Duna fölött két gyalogos-kerékpáros híd is összekapcsolja majd a parkot a Duna-ág túloldalán található fejlesztési területtel, ahol a tervek szerint elsősorban felsőoktatási funkció kap helyet, várhatóan jelentős számú rendszeres látogatót produkálva – közölte a Budapest Fejlesztési Központ vezetője.