A terveknek megfelelően halad a Lánchíd felújítása. A munkafolyamat újabb szakaszához érkezett: elkészült az első felújított láncszakasz, amelyen már látszik a híd megújult színe. Emellett elkezdődött a budai aluljáró bontása is.  
 

 

Újabb fontos részéhez érkezett a Lánchíd korszerűsítése: megújult az első láncszakasz a medernyílásban. Az elemeket rozsdásodás elleni védelemmel látták el és festették, így már megmutatkozik a Lánchíd „új” színe, amelyet igyekeztek úgy megválasztani, hogy az a lehető legjobban hasonlítson a régire.

Elsőként 14 lánckötegen és a hozzájuk tartozó függesztőrudakon végeztek aprólékos felújítást.  Lefedett, függesztett állványról dolgozva, először szemcseszórással megtisztították az elemeket, majd több lépésben vitték fel az alapozó, a közbenső, végül pedig – a híd végleges, kékesszürke színét adó — fedő festékréteget.

A korrózióvédelmi munkákkal szakaszonként fentről lefelé haladnak a híd láncszerkezetein. A felújítás során a láncok csuklójánál egy különleges, rugalmas bevonatrendszert használnak, ami követni tudja a láncszemek esetleges mozgását. 

A projekt során a tucatnyi lemezből álló láncszemek és a függesztőrudak esetében több mint 23 ezer négyzetméternyi festhető felület korrózióvédelmét végzik el.     

Elkezdődött a budai aluljáró vasbeton szerkezetének bontása, ami helyett egy tágasabb, jobban belátható, így jóval biztonságosabb aluljáró áll majd a közlekedők rendelkezésére. A korábbi kör keresztmetszetű, három méter széles kerékpáros alagút helyett négy méter szélességű aluljáró készül függőleges falakkal, így lehetővé válik, hogy a kétirányú biciklisáv mellett egy 1,75 méter széles járda is épüljön a gyalogosoknak.  

 

Forrás: BKK