28° C
Ma 2024. július 25., csütörtök, Kristóf és Jakab napja van.
28° C
Ma 2024. július 25., csütörtök, Kristóf és Jakab napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Már látható a Lánchíd végleges színe

szept 9, 2021 | országjáró

A terveknek megfelelően halad a Lánchíd felújítása. A munkafolyamat újabb szakaszához érkezett: elkészült az első felújított láncszakasz, amelyen már látszik a híd megújult színe. Emellett elkezdődött a budai aluljáró bontása is.  
 

 

Újabb fontos részéhez érkezett a Lánchíd korszerűsítése: megújult az első láncszakasz a medernyílásban. Az elemeket rozsdásodás elleni védelemmel látták el és festették, így már megmutatkozik a Lánchíd „új” színe, amelyet igyekeztek úgy megválasztani, hogy az a lehető legjobban hasonlítson a régire.

Elsőként 14 lánckötegen és a hozzájuk tartozó függesztőrudakon végeztek aprólékos felújítást.  Lefedett, függesztett állványról dolgozva, először szemcseszórással megtisztították az elemeket, majd több lépésben vitték fel az alapozó, a közbenső, végül pedig – a híd végleges, kékesszürke színét adó — fedő festékréteget.

A korrózióvédelmi munkákkal szakaszonként fentről lefelé haladnak a híd láncszerkezetein. A felújítás során a láncok csuklójánál egy különleges, rugalmas bevonatrendszert használnak, ami követni tudja a láncszemek esetleges mozgását. 

A projekt során a tucatnyi lemezből álló láncszemek és a függesztőrudak esetében több mint 23 ezer négyzetméternyi festhető felület korrózióvédelmét végzik el.     

Elkezdődött a budai aluljáró vasbeton szerkezetének bontása, ami helyett egy tágasabb, jobban belátható, így jóval biztonságosabb aluljáró áll majd a közlekedők rendelkezésére. A korábbi kör keresztmetszetű, három méter széles kerékpáros alagút helyett négy méter szélességű aluljáró készül függőleges falakkal, így lehetővé válik, hogy a kétirányú biciklisáv mellett egy 1,75 méter széles járda is épüljön a gyalogosoknak.  

 

Forrás: BKK

 

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...