Az Ikarus-örökség
A múzeum nem megvenni szeretett volna egy már működő, felújított járművet egy másik cégtől, ahol ezek már méltó körülmények között használatban vannak, hanem meg szeretett volna menteni az enyészettől egy példányt a nemzeti ipar- és társadalomtörténet egyik szimbólumából, a hazai formatervezés egyik kiemelt értékéből.
A Közlekedési Múzeum az Ikarus-örökség közintézményi, múzeumi megőrzését is felvállalja. 2016-ig csupán egy darab Ikarus autóbusza volt, egy 556-os. Az intézmény 2016 óta megkezdett gyűjteményfejlesztési programjának – amelyet a kormány is támogat – azonban egyik legfontosabb célkitűzése a hazai autóbusz- és vasúti járműgyártás nemzetközileg is jól ismert produktumainak megmentése, ebben kiemelt figyelmet kapott a az Ikarus-örökség ápolása, műtárgyak megmentése, a gyűjtemény gyarapítására. De nemcsak a járművekre figyelnek, hanem múzeumként a kapcsolódó archívumi anyagok, történetek, rajzok közintézményi keretek között való méltó megőrzésére is. Az Ikarus műszaki tervtárának mikrofilmmásolatai is bekerültek nemrég a múzeumba, ezek feldolgozását és digitalizálását is megkezdik, majd a feldolgozás során, illetve az új Közlekedési Múzeumban ezek hozzáférhetőségét, kutathatóságát is biztosítják majd.
Mindezek mellett a múzeum szorosan együttműködik az Ikarus-örökséget szintén fontosnak érző számos hazai céggel, szervezettel és gyűjtővel. Az augusztus 28-29-i hétvége a Közlekedési Múzeum leendő otthonában, az egykori Északi Járműjavítóban már ezt a partnerséget is szépen reprezentálja, ugyanis a BKV Zrt., a Volánbusz, az LKK (Légiközlekedési Kulturális Központ) és a Lanta Kft. is elhozza buszait az egykori Dízelcsarnokba.