15° C
Ma 2024. május 11., szombat, Ferenc napja van.
15° C
Ma 2024. május 11., szombat, Ferenc napja van.
Finnország hamarosan szélenergiával fűt

Finnország hamarosan szélenergiával fűt

A Helsinkitől nem messze fekvő Vantaában hatalmas földalatti puffertároló épül a megújuló energiák számára. A szélenergiából származó többletenergiát például vízmelegítésre használják majd, amelynek hőjét szükség szerint a távfűtési hálózatba táplálják.   A finn...

Egy héten belül két Nobel-díjas tudós a Műegyetemen

Egy héten belül két Nobel-díjas tudós a Műegyetemen

A fizika és a kémia tudományának legkiválóbb művelői közül, két Nobel-díjassal Krausz Ferenccel és Ben Feringával is találkozhatnak az érdeklődők a BME-n május 11-és 16-án.   A BME egykori hallgatója és kutatója Krausz Ferenc 2024 május 11-én 16 órától tart...

Jövőre indulhat az M1-es földalatti felújításának tervezése

júl 2, 2021 | praxis

A szükséges források rendelkezésre állása esetén már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ az M1-es metróvonal felújításának tervezését. A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat, amely keretében korszerűsíthetik és meghosszabbíthatják Európa első földalatti vasútvonalát.
 

 

Előreláthatólag jövőre, 2022-ben elkezdődhet a kiviteli tervek készítése, ennek köszönhetően megújulhat és meghosszabbodhat az M1-es metróvonal. Európa első földalatti vasútjára jelentős korszerűsítés vár, a beruházás meghatározó szakasza a tervezés.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntés született arról, hogy a Kormány biztosítja a Millenniumi Földalatti Vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat – ezért a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet a munka. A tényleges kivitelezés és megvalósítás várhatóan 2024 után lehetséges.

A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei:

  • új, korszerű járművek beszerzése;
  • a vonal meghosszabbítása mindkét irányban;
  • az átszállási lehetőségek fejlesztése;
  • a vonal akadálymentesítése.

Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek. A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének.

A stratégiai tervezési feladatokat – európai uniós források felhasználásával – a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

 

Finnország hamarosan szélenergiával fűt

Finnország hamarosan szélenergiával fűt

A Helsinkitől nem messze fekvő Vantaában hatalmas földalatti puffertároló épül a megújuló energiák számára. A szélenergiából származó többletenergiát például vízmelegítésre használják majd, amelynek hőjét szükség szerint a távfűtési hálózatba táplálják.   A finn...

Egy héten belül két Nobel-díjas tudós a Műegyetemen

Egy héten belül két Nobel-díjas tudós a Műegyetemen

A fizika és a kémia tudományának legkiválóbb művelői közül, két Nobel-díjassal Krausz Ferenccel és Ben Feringával is találkozhatnak az érdeklődők a BME-n május 11-és 16-án.   A BME egykori hallgatója és kutatója Krausz Ferenc 2024 május 11-én 16 órától tart...