-1° C
Ma 2025. február 05., szerda, Ágota és Ingrid napja van.
-1° C
Ma 2025. február 05., szerda, Ágota és Ingrid napja van.

Geotechnikus kollégát vagy céget keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda talajmechanikus mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó kollégát keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...

Statikus tervezőt keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda tartószerkezet tervező mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó tervezőt keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...

Jövőre indulhat az M1-es földalatti felújításának tervezése

júl 2, 2021 | praxis

A szükséges források rendelkezésre állása esetén már 2022-ben megkezdheti a Budapesti Közlekedési Központ az M1-es metróvonal felújításának tervezését. A tényleges kivitelezés 2024 után indulhat, amely keretében korszerűsíthetik és meghosszabbíthatják Európa első földalatti vasútvonalát.
 

 

Előreláthatólag jövőre, 2022-ben elkezdődhet a kiviteli tervek készítése, ennek köszönhetően megújulhat és meghosszabbodhat az M1-es metróvonal. Európa első földalatti vasútjára jelentős korszerűsítés vár, a beruházás meghatározó szakasza a tervezés.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának 2021. március 25-i ülésén döntés született arról, hogy a Kormány biztosítja a Millenniumi Földalatti Vasút felújításának megtervezéséhez szükséges forrásokat – ezért a támogatási szerződés aláírása után kezdődhet a munka. A tényleges kivitelezés és megvalósítás várhatóan 2024 után lehetséges.

A kiviteli tervekre váró beruházás legfontosabb elemei:

  • új, korszerű járművek beszerzése;
  • a vonal meghosszabbítása mindkét irányban;
  • az átszállási lehetőségek fejlesztése;
  • a vonal akadálymentesítése.

Az új szerelvények a tervek szerint egyterűek, légkondicionáltak, négy méterrel hosszabbak, valamint halkabbak lesznek. A metróvonal északon, Zuglóban az M3-as autópálya bevezető szakasza mellett vezetne a Kassai térig, majd a második ütemben – a felszínen haladva – elérné a külső körvasutat, ahol nagy befogadóképességű P+R parkolót alakítanának ki. A belvárosban a Vigadó térig hosszabbítanák meg vonalat, ahol át lehet szállni a 2-es villamosra. Cél továbbá, hogy könnyebben elérhető legyen az 1-es villamos is, ezért a Hungária körútnál új állomást létesítenének.

A stratégiai tervezési feladatokat – európai uniós források felhasználásával – a BKK végezte el nyílt közbeszerzési pályázaton kiválasztott hazai tervezőirodák bevonásával.

 

Forrás: Budapesti Közlekedési Központ

 

Geotechnikus kollégát vagy céget keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda talajmechanikus mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó kollégát keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...

Statikus tervezőt keresünk

A 26 éves alapítású SzeRaKo Építész Iroda tartószerkezet tervező mérnököt keres, hosszú távra. Önállóan dolgozni tudó tervezőt keresünk, otthoni munkavégzéssel, számlázási lehetőséggel. Így a távolság nem akadály, bejárás nincs! A feladat éves szinten 6-8 lakóépület,...