-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
-1° C
Ma 2025. január 15., szerda, Lóránt és Loránd napja van.
Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...

Hatalmas cölöpözőgép kezdi meg a munkáját a Lánchíd pesti oldalán

máj 19, 2021 | országjáró

Látványos szakaszához ért a Lánchíd-felújítás előkészítése, május 19-én kora hajnalban megérkezett a munkaterületre a szerkezet, amely négy cölöpöt fúr le a földbe a pesti oldali toronydarunak.

 

Egyre több a felújítást előkészítő munka a Lánchídon és környezetében. Az elmúlt héten kezdődött a Duna fém- és lőszermentesítése, most pedig már a pesti oldalon felállítandó toronydaru alapozásán is dolgoznak a szakemberek. Az építkezés kiszolgálására a pesti és a budai oldalon is egy-egy toronydarut használ majd a kivitelező A-Híd Zrt. Csakhogy az előzetes felmérések alapján ahhoz, hogy a talaj a felújítás idején elbírja a toronydaruk terhelését, előbb cölöpözni kell.

A cölöpözést egy különleges gép végzi, amely – az összeszerelés előtt – több mint 19 méter hosszú, és csak külön engedéllyel, fokozott óvintézkedések mellett juthatott el a május 19-re virradó éjszaka a Lánchídhoz. A szerkezet csaknem olyan magas, mint egy ötemeletes épület, ezért már az összeszerelése is nagy odafigyelést és szaktudást igényelt.

A Lánchíd pesti oldalának északi részére felállított cölöpöző géplánc összesen négy darab cölöpöt fúr a talajba, 14 méter mélyre. A tervek szerint a cölöpök fúrása – megfelelő időjárási körülmények között – csütörtökig tart, majd a gépet szétszerelik, és ugyancsak éjszaka elszállítják. A pesti oldali toronydaru várhatóan júniusban érkezik a munkaterületre.

 

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

Munkacsoportok dolgoznak a BME-modell részletein

A BME fenntartóimodell-váltásának finanszírozási, munkaügyi, pénzügyi és szervezeti, működési részletein dolgoznak a műegyetemi vezetők és szakértők részvételével decemberben létrejött munkacsoportok. Az oktatási, nemzetközi, tudományos és kutatási tevékenységgel...

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

E-járművek és speciális tűzvédelmi irányelvek

A hazai zöld rendszámos járművek száma már nyáron átlépte 100 ezret[1], és a 2024-es év végére a tisztán elektromos járművek száma is 70 ezer fölé nőtt[2]. Ezzel már most kilencszer annyi teljesen elektromos autó fut a magyar utakon, mint négy évvel ezelőtt[3],...

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Mi történt fél év alatt a Hungaroringen?

Elképesztő átalakuláson megy át a Hungaroring: a 2024-es Magyar Nagydíj után folytatódtak a felújítási munkálatok, jelenleg napi szinten 620 ember dolgozik azon, hogy az augusztusi futamon a magyar versenypálya a megszokott magas színvonalon láthassa vendégül az F1-es...