4° C
Ma 2024. november 21., csütörtök, Olivér napja van.
4° C
Ma 2024. november 21., csütörtök, Olivér napja van.
Életnagyságú LEGO villamos Budapest utcáin

Életnagyságú LEGO villamos Budapest utcáin

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá. Bár az életnagyságú, színes, LEGO kockákból épült villamoskocsin utazni nem lehet, vidám...

2025-ben élénkülés várható az ingatlanpiacon

2025-ben élénkülés várható az ingatlanpiacon

Az ingatlanpiac idei visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak, a szektor 2024-ben elérte a mélypontot, de megkezdődött a visszarendeződés, 2025-ben már élénkülés várható – ismertette Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület...

Bekötnék a repülőteret a regionális buszhálózatba

okt 28, 2020 | fókusz

Rövid távú cél a budapesti Liszt Ferenc-repülőtér bekötése a regionális buszhálózatba, hogy megkönnyítsék a környékről a repülőtérre naponta utazó több ezer dolgozó munkába járását – mondta a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója.

 

Vitézy Dávid a HungaroControl Kft. HC Café elnevezésű online beszélgetésén közölte: Ecserről, Maglódról, Gyömrőről és Monorról nincs közösségi közlekedés a repülőtérre, pedig ez fontos lenne, elsősorban nem a repülőtéri utasok, hanem a repülőtéri dolgozók miatt. Mint mondta, egyeztetnek az illetékesekkel, hogy a Volán járataival elérhető legyen a repülőtér. Szólt arról is: a következő években várható repülőtéri forgalomnövekedés mindenképp szükségessé teszi a vasútvonal-kiépítést is.

A kettes terminálra közlekedő vasút terve készen van, de egyelőre nem sikerült megállapodniuk a Budapest Airporttal. A terv szerint a repülőtér mellett futó 100-as vasútvonalról ágazna le az új szárnyvonal, a repülőtéren az egyes kifutópályával párhuzamosan haladna, és a Holiday parkoló területén vezetnék le a föld alá, ahol az állomása lenne. Onnan a vonatok egyenesen mennének tovább, majd átbújva az M0-s alatt Monor területén csatlakoznának vissza a vasúti fővonalba. Hozzátette: az új vonal bekötné a kettes terminált az országos vasúthálózatba, óránként 10 vonat közlekedhetne rajta a Nyugati pályaudvarra, illetve a körvasúton át Kelenföldre és tovább a nyugati agglomeráció felé.

A probléma, hogy a repülőteret működtető Budapest Airporttal úgy kötöttek korábban sok évtizedre szóló megállapodást, hogy a szerződésbe nem került bele, hogy a területen biztosítani kell a vasút építését. A cég pedig, amelynek komoly bevétele van a taxiforgalomból, illetve a BKK buszainak jegyeladásaiból is százalékot kap, csak bérleti díj fejében engedélyezné a vasút építését – mondta Vitézy Dávid. A vezérigazgató kitért arra is: a repülőtéri gyorsforgalmi út tervezésére már kiírták a közbeszerzést, a cél, hogy másfél év alatt meglegyenek a tervek és az építési engedélyek.

Vitézy Dávid elmondta: a jelenlegi út legnagyobb problémája, hogy a kétszer egy sáv miatt nagyon nagy „zavarérzékenységi kockázatot hordoz”, vagyis baleset esetén a teljes forgalom beszorul. Emellett vannak a repülőtértől független problémák is, ilyen például, hogy az út elvágja egymástól a környező kerületeket, és nincs a környéken kerékpáros infrastruktúra. Az ideális megoldás az lenne, ha kétszer kétsávosak lennének a felül- és aluljárók. Ez és a kötelező zajvédelem azonban a jelenleginél több helyet igényel, így biztosan házakat kell majd lebontani – közölte. Hozzátette: szeretnék továbbá, ha a repülőtéri út össze lenne kötve a tervezett Galvani-hídon keresztül a budai térséggel is. (MTI)

 

Fotó: Budapest Airport, bud.hu

 

Életnagyságú LEGO villamos Budapest utcáin

Életnagyságú LEGO villamos Budapest utcáin

Különleges járművel találkozhatunk a főváros szívében, ami azzal csal sokak arcára mosolyt, hogy oda is a játék örömét hozza el, ahol a városlakók nem is számítanak rá. Bár az életnagyságú, színes, LEGO kockákból épült villamoskocsin utazni nem lehet, vidám...

2025-ben élénkülés várható az ingatlanpiacon

2025-ben élénkülés várható az ingatlanpiacon

Az ingatlanpiac idei visszafogott eredményei ellenére a jövő évi kilátások már biztatóak, a szektor 2024-ben elérte a mélypontot, de megkezdődött a visszarendeződés, 2025-ben már élénkülés várható – ismertette Takács Ernő, az Ingatlanfejlesztői Kerekasztal Egyesület...