-1° C
Ma 2025. január 22., szerda, Vince és Artúr napja van.
-1° C
Ma 2025. január 22., szerda, Vince és Artúr napja van.
Új nemzetközi beton és cement standard

Új nemzetközi beton és cement standard

A Globális Cement- és Betonszövetség (Global Cement and Concrete Association) az alacsony szén-dioxid-kibocsátású betonra és cementre vonatkozó nemzetközi meghatározásokat állapított meg, amelyeket a COP29 klímakonferencián mutattak be.   A 2024. november 11-22....

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

Egy ecuadori, döngölt földből készült bővítés és egy londoni házbővítés, amely tele van bakelitlemezekkel – többek között ezek is szerepelnek a Dezeen válogatásában, amely a 2024-es év tíz legjobb házbővítését listázza.     El Retiro, Ecuador, Juan Alberto...

Csökkentheti-e a repülési ágazat a széndioxid-kibocsátást a növekedés korlátozása nélkül?

márc 9, 2020 | kitekintő

A theengineer.com brit online szaklap a repülési ágazat CO2-kibocsátásával kapcsolatban foglalta össze a jelenlegi helyzetet és prognosztizálta a várható eredményeket. A világ repülőterein a Nemzetközi Légiközlekedési Szövetség adatai alapján 4,2%-kal növekedett a globális utasforgalom 2019-ben, és várhatóan az összesített szám 2050-re 70%-kal növekszik.

Az utasszám tehát rohamosan emelkedik, és ezzel együtt be kell látni, hogy a növekedést nem lehet fenntartani az üvegházhatású gázok és más kibocsátások csökkentése nélkül. A Repülési Környezetvédelmi Szövetség (AEF) szerint, a repülés felelős a globális, ember okozta CO2-kibocsátás 2–2,5%-áért, és 2050-re várhatóan 4-15%-ra fog növekedni ez a szám.
A fenyegető számok ellenére a fenntartható repülés ágazati csoport (Sustainable Aviation – https://www.sustainableaviation.co.uk/) szerint a repülési ágazat jól felszerelt ahhoz, hogy kezelje a növekvő utasszám-növekedést, miközben csökkenti annak környezeti hatásait, és úgy véli, hogy a repülésből származó nettó szén-dioxid-kibocsátást nettó nullára lehet csökkenteni a kormányzati célokkal összhangban. Az alternatív sugárhajtómű-üzemanyagok mellett a repülési ágazat aktívan foglalkozik kibocsátási kérdésekkel is, mint például új hibrid elektromos meghajtó rendszerek fejlesztésével, a könnyű kompozit anyagok fokozott felhasználásával, alternatív repülőgép-tervekkel és hatékonyabb földi kiszolgálási technológiákkal.
Erőfeszítései ellenére az AEF szerint „kevés kereskedelmileg méretezhető lehetőség van a repülőgépek szénmentesítésére a közeljövőben”, ami felvetheti a kérdést: az Egyesült Királyság repülése képes-e teljesíteni a nettó nulla ambícióit az általa meghatározott időkereten belül?

Új nemzetközi beton és cement standard

Új nemzetközi beton és cement standard

A Globális Cement- és Betonszövetség (Global Cement and Concrete Association) az alacsony szén-dioxid-kibocsátású betonra és cementre vonatkozó nemzetközi meghatározásokat állapított meg, amelyeket a COP29 klímakonferencián mutattak be.   A 2024. november 11-22....

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

A 10 legjobb házbővítés 2024-ben

Egy ecuadori, döngölt földből készült bővítés és egy londoni házbővítés, amely tele van bakelitlemezekkel – többek között ezek is szerepelnek a Dezeen válogatásában, amely a 2024-es év tíz legjobb házbővítését listázza.     El Retiro, Ecuador, Juan Alberto...