5° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
5° C
Ma 2024. december 21., szombat, Tamás napja van.
Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...

Zöldülő német vasút

jan 29, 2020 | kitekintő

Az Enerparc napkollektor parkot épít a Deutsche Bahn – a Német Szövetségi Vasúttársaság – számára. Az így megtermelt áramot közvetlenül táplálják majd be a vasút vezetékrendszerébe. A 42 megawatt teljesítményű fotovoltaikus erőművet az észak-német Schleswig-Holstein tartományban építik meg. A német vasút ezzel a beruházással akarja tovább növelni a zöld villamosenergia-részesedését az általa felhasznált energiából. A vállalkozás abból a szempontból is úttörő, hogy ez lesz az első alkalom, amikor a megtermelt villamosenergiát közvetlenül táplálják be a vasút hálózatába.
A Deutsche Bahn (DB) és az Enerparc projektfejlesztő cég a közelmúltban írt alá szerződést egy fotovoltaikus rendszer építésére az észak-németországi Wasbekben (Schleswig-Holstein tartomány). Az ott előállított energiát közvetlenül a 16,7 Hertz frekvenciájú vontatóenergia-hálózatba vezetik a DB neumünsteri átalakító üzemén keresztül. A tervezett fotovoltaikus rendszer 42 megawatt teljesítményű lesz, és évente körülbelül 38 gigawatt óra napenergiát lesz képes előállítania. Jelenleg a különböző szintű engedélyeztetési eljárások zajlanak, a kivitelezés ezt követően indul.
A fotovoltaikus rendszerrel a Deutsche Bahn tovább akarja növelni a zöld villamos energia részesedését, ami a társaság adatai szerint 2021-re várhatóan eléri a 61 százalékot. A cél a 100%-os arány, amit 2038-ra kívánnak megvalósítani. „Ez az első alkalom, hogy a napenergiát közvetlenül a vontatóáram-hálózatba tápláljuk. Ezzel egy egészen új fejezetet nyitunk az éghajlatvédelmi stratégiánk végrehajtása terén” – nyilatkozta Ronald Pofalla, a DB infrastruktúra-fejlesztésért felelős igazgatója. Ezzel párhuzamosan Torsten Schein, a DB Energie vezérigazgatója rámutatott, hogy az általa képviselt társaság Németország ötödik legnagyobb villamosenergia-szolgáltatója. „A napenergia közvetlen betáplálása kapcsán tapasztalatokat és ismereteket szerzünk a vasút megújuló energiával történő ellátásában.” Az Enerparc igazgatósági tagja, Stefan Müller a projektről a következőket nyilatkozta: „Mára, a velünk szerződött erős partner jelentette biztos háttérnek és a korábbinál alacsonyabb költségeknek köszönhetően a nagy fotovoltaikus erőművek építése is gazdaságossá vált.

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Megkezdődött a 3. terminál építésének előkészítése

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére pedig az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a...

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A kötelező tervezői felelősségbiztosításról

A magyar építészetről szóló 2023. évi C. törvény hatálybalépése és az építésügyi és az építésüggyel összefüggő szakmagyakorlási tevékenységekről szóló 266/2013. (VII. 11.) Korm.-rendelet (a továbbiakban: Korm.-rendelet) módosítása nyomán kerül sor az általános...