18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
18° C
Ma 2024. július 27., szombat, Olga és Liliána napja van.
2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...

Éles üzemben is kiválóan teljesített a Remote Tower

dec 14, 2019 | országjáró

Három napon át, december 9. és 11. között az úgynevezett távoli toronyból irányították a budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér le- és felszálló forgalmát a HungaroControl légiforgalmi irányítói. A Remote Tower ezt megelőzően még soha nem üzemelt ilyen hosszú ideig folyamatosan.

A vállalat két éve készült el a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Tower fejlesztésével, ezáltal a hasonló méretű légikikötők közül a budapesti a világelső, ahol ez az innovatív megoldás alkalmazható.

A virtuális torony lényege, hogy a légiforgalmi irányítók egy, a repülőtér területétől távoli központból láthatják el feladataikat úgy, hogy a repülőtéri torony panorámaképe, valamint a két futópálya külön-külön, teljes hosszában láthatóvá válik a harminc telepített kamerának, a szupergyors adatkapcsolatnak és egy monitorokból kiépített óriási kijelzőfalnak köszönhetően. Ennek a megoldásnak számos előnye van a hagyományos toronnyal szemben: a kameraképek nagyíthatók, a gurulóutakon mozgó járatok fölött megjelenített címkéből leolvasható azok hívójele és sebessége, az infrakameráknak és egyéb érzékelő berendezéseknek köszönhetően pedig sötétben vagy rossz látási viszonyok között is tiszta kép jelenik meg az irányítók előtt. Emellett a Remote Tower számos további fejlesztési lehetőséget és előnyt is magában rejt: általa akár több repülőtér le- és felszálló forgalma irányítható egyidőben, egyetlen központból.

A Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren található irányítótorony földi felderítőrendszerének szoftvercseréje miatt december 9. és 11. között a magyar légiforgalmi szolgálat munkatársai a virtuális toronyból irányították a budapesti légikikötő le- és felszálló forgalmát.

Az elmúlt napok szakmai tapasztalatait összegezve Menráth Gábor, terminálirányítási osztályvezető elmondta: „Hazánk az elsők között fejlesztette ki a helyszíntől független repülőtéri irányítást biztosító Remote Towert, amelynek három napos éles üzeme mérföldkő a társaság életében. A most szerzett tapasztalatok elősegítik a további fejlesztéseinket”.

A HungaroControl elkötelezett abban, hogy legfontosabb feladatát a biztonságos repülés és földet érés garantálását a legkorszerűbb megoldások, fejlesztések felhasználásával lássa el. Ezt a célt szolgálja a távoli torony is, amely iránt világszerte számos nemzetközi partner érdeklődik.

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

2025-re készen lesznek az új algyői Tisza-híd tervei

Tavaly eldőlt, hogy az algyői Tisza-híd 2x2 sávosítása zöld utat kap. Ma pedig már ott tartunk, hogy megvan a tervező, akinek az a feladata, hogy a meglévő híd mellé egy új, 500 méter hosszú, 2X1 sávos szerkezetet és hozzá kapcsolódóan 1,2 km utat tervezzen 2025-ig –...

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti átadta első nagy teljesítményű töltőállomását

Az MVM Mobiliti Törökbálinton átadta első 600 kilowatt összteljesítményű töltőállomását, amelyet európai uniós támogatásból valósított meg – közölte az ország legnagyobb e-töltő-hálózatát működtető MVM Mobiliti Kft. július 15-én.   A fejlesztés az MVM Ultra...