4° C
Ma 2024. november 23., szombat, Kelemen és Klementina napja van.
4° C
Ma 2024. november 23., szombat, Kelemen és Klementina napja van.
A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...

Szintet lép a nagysebességű vasútfejlesztés

nov 22, 2022 | kitekintő

A hyperloop-koncepció ihlette MagRail-technológia gyorsabb elterjesztését segítendő az EIT InnoEnergy befektetett a nagysebességű vasúti hálózatok legújabb generációját fejlesztő Nevomo vállalatba. A meglévő vasúti infrastruktúra korszerűsítésére szabadalmaztatott megoldás a mágneses lebegtetés és a lineáris motor működési elvét ötvözi, ami lehetővé teszi az akár 550 km/h-s sebesség elérését is. Az EIT InnoEnergy tranzakciója része a Hutter Private Equity, ValueTech Seed és a Seedrs befektetőkkel ez év elején létrejött 5 millió euró összértékű megállapodásnak.

 

„A Nevomo technológiája a hiányzó láncszem a jelenlegi, gyakran elavult vasúti infrastruktúra és az olyan új nagysebességű rendszerek között, mint amit a hyperloop is kínál. Nekik köszönhetően nemcsak felgyorsítható a fenntartható, hosszú távú közlekedés új technológiájának bevezetése, hanem jelentősen csökkenthetőek az átállással járó költségek is” – jelentette ki Lucienne Krosse, az EIT InnoEnergy hyperloop-portfólióért felelős munkatársa.

A Nevomo arra vállalkozik, hogy megnövelje a hagyományos vasutak hatékonyságát a hyperloop-technológia által ihletett meghajtási, felfüggesztési, vezérlési és IoT-megoldások alkalmazásával. MagRail technológia a meglévő vasutak kapacitásának és képességének egyszerű, gyors és költséghatékony bővítését teszi lehetővé, ugyanakkor fokozatosan közelít a vákuumvasút-technológiához (hyperloop).

A Nevomo MagRail első, 1:5 méretarányú demóváltozatát még 2019-ben mutatták be, amelyet 2020/21 telén sikeres közepes méretű tesztek követtek. Tavaly a vállalat megkezdte Európa leghosszabb, passzív mágneses lebegtetés tesztelésére szolgáló pályájának építését a lengyelországi Nowa Sarzynában. Ennek az évnek a közepére az összes szükséges részegység telepítése befejeződött, és augusztusra leszállították már a felműszerezett, valós méretű tesztjárműveket is. A kísérletek várhatóan 2022/23 telén zajlanak majd.

A Nevomo olyan vállalatok mellé csatlakozik az EIT InnoEnergy hyperloop-portfóliójában, mint a holland Hardt Hyperloop és a spanyol Zeleros Hyperloop.

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

A PTE MIK Póznamókusai nyerték az idei Challenge.ON-t

Időutazásra hívták a 2024-es Challenge.ON verseny nevezőit, akiknek az 50 év múlva működő villamosenergia-hálózatra kellett ráhangolódniuk. A villamosmérnök-hallgatók számára meghirdetett országos szakmai versenyen három fordulóban mérték össze a tudásukat a háromfős...