A Kelenföldtől Ferencvárosig tartó, a Dunát is keresztező vasúti szakasz kapacitásbővítése, tehát a Déli Körvasút megvalósítása elengedhetetlenül szükséges annak érdekében, hogy a jelenleg itt félóránként járó elővárosi vonatok tízpercenként vagy még sűrűbben közlekedhessenek. A meglévő kettő mellé ezért épül harmadik, egyes szakaszokon negyedik vágány, illetve három teljesen új vasútállomás, köztük egy Budán, a Kopaszi-gátnál Nádorkert néven. Hogy a jelentős építkezés után a vasút menti területek a legjobban szolgálják az itteniek mindennapjait, rendezett, zöld, a gyalogosok, kerékpárosok, sétálók, pihenők igényei szerint berendezett városi tereket kívánunk létrehozni – ez nem csak a ma is zöld Hamzsabégi úti szakaszt, hanem számos elhanyagolt, megközelíthetetlen vasút menti területet is érint. Ahogy a Déli Körvasút fejlesztése, az ehhez kapcsolódó környezetrendezés is a NIF Zrt. és a BFK együttműködésében valósul meg. Fontos megjegyezni: a környezetrendezés jelentős részben csak a vasútfejlesztés után tud megtörténni, hiszen számos érintett terület a kivitelező felvonulási területe lesz. A Déli Körvasút fejlesztése a megkötött kivitelezői szerződés szerint 2027 végéig tart, tehát a terveken látható park nem holnap épül meg – de ahogy vállaltuk, a terveit most, a projekt elején elkészítjük, hogy mindenki számára világos legyen: az a cél, hogy a vasút környezete is megújuljon a beruházás végére.